اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 13:39

سه شنبه, 06 ارديبهشت 1401 ساعت 10:53

تصمیمات شوراهای عشایری ، تحول زندگی عشایر را رقم خواهد زد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی در جلسه شورای عشایر استان با حضور رییس سازمان امور عشایر ایران گفت: تصمیمات شورای عشایر استان می تواند منشأ تصمیمات مهم برای کشور باشد.

به گزارش نسیم امروز، محمد رضا حسین نژاد افزود: توجه متوازن به حوزه های مختلف جامعه عشایر اعم از حوزه های فرهنگی ، آموزشی و وظایف دستگاه های متولی موجب حل مشکلات این قشر خواهد شد .

وی با تاکید بر اینکه باید طرحی در خصوص وضعیت اسکان عشایر تعریف شود ، گفت : با اجرای طرحی اصولی و قانونمند با پیش بینی نیازهای اولیه و جلوگیری از پراکنده سازی می توان وضعیت سکونتگاه های عشایر را ساماندهی کرد . وی تاکید کرد : برای حل مشکلات جامعه مظلوم و مولد عشایر ، اجرای آیین نامه ها و دستورالعمل های هیات وزیران الزامی است .

دکتر حسین نژاد در خصوص خرید تضمینی دام نیز افزود : در دنیای رقابت ها ، می توان سهم صادراتی هم برای جامعه عشایر در نظر گرفت تا شاهد تحول ارزآوری و رونق اقتصادی باشیم .

وی تصریح کرد : با تدوین نظام نامه ای واحد بین استان‌های دارای جامعه عشایر می توان از بروز ناهماهنگی های موجود جلوگیری کرد . دکتر حسین نژاد خاطر نشان کرد: مشکلات قشر عشایر با تغییر نگرش ها ، نوع مدیریت ها ، داشتن دیدگاه متفاوت به صورت عملیاتی و مطالعه شده و مدون حل می شود .

رییس سازمان امور عشایر ایران نیز در این جلسه گفت : دارایی عشایر خراسان شمالی برای هر خانوار ۱۰۰ تا ۱۲۰ راس دام معادل ۲۵۰ میلیون تومان و سیاه چادر است اما با همین دارایی اندک تولیدکننده اصلی هم هستند.

دکتر پاپی زاده افزود :اگر امکانات اولیه عشایر و آسان سازی زندگی برای آنان فراهم نشود بدون شک نسل آینده رغبت به ادامه زندگی عشایری نخواهند داشت . وی با بیان اینکه میزان محرومیت در حوزه عشایر بالاست، گفت: سهم واقعی عشایر از بودجه و امکانات کشور پرداخت نشده است.

دکتر پاپی زاده تصریح کرد: از دویست میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات ۲۲ میلیارد تومان آن به عشایر خراسان شمالی اختصاص یافت. وی افزود : ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای سال‌جاری جهت نوسازی مدارس عشایری اختصاص یافته است .

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره