اخبار برگریده
سه شنبه, 04 ارديبهشت 1403 19:10

چهارشنبه, 31 خرداد 1402 ساعت 17:50
  • .

انتقاد استاندار از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان‌شمالی با انتقاد از عملکرد بانک های استان در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ گفت: تنها ۲۶ درصد از این تسهیلات پرداخت شده است که این نشان از عملکرد ضعیف بانک های استان دارد.

به گزارش نسیم امروز، محمدرضا حسین نژاد در نشست با روسای بانک های خراسان شمالی اظهار کرد: تحقق ۲۶ درصدی تسهیلات حوزه اشتغالزایی خراسان شمالی پذیرفتنی نیست و بانک ها موظف هستند که روند پرداخت این تسهیلات را سرعت بخشند.

وی افزود: بانک های استان با توجه به فرصت باقیمانده جذب و پرداخت این تسهیلات، تمام توان کارشناسی خود را به کارگیرند و هرگونه اهمال در این زمینه قابل قبول نخواهد بود.

حسین نژاد گفت: دستگاه های اجرایی نیز باید جلسه هایی با حضور متقاضیان و بانک های عامل برای پیگیری پرداخت تسهیلات برگزار کنند.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بانک های استان باید با نگاه توسعه ای به پرداخت تسهیلات اشتغالزیی توجه کنند تا شاهد اثر بخشی قابل توجه آن در اقتصاد خراسان شمالی باشیم.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ موجب تحرک در اشتغالزایی می شود، گفت: در سفر پر خیر و برکت رییس جمهور به خراسان شمالی تسهیلات ارزشمندی برای کمک به طرح ها و پروژه های استان در نظر گرفته شد که این فرصتی بزرگ برای کمک به اشتغال استان است.

به گزارش ایرنا تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تاکید بر اشتغال جوانان، دانش آموختگان دانشگاهی، زنان و اشتغال حمایتی به دولت اجازه می دهد ۱۰۰ درصد منابع حاصله از مابه التفاوت قیمت حامل‌های انرژی را به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و منابع حاصله را به شکل وجوه اداره شده و یارانه سود و ترکیب با منابع صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانکی در جهت حمایت از طرح‌های تولید، اشتغال و آموزش و کمک به کارورزی جوانان دانش آموخته دانشگاهی پرداخت کند.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست و اقتصاد این استان متکی بر صادرات پتروشیمی است و نیاز است تا دیگر بخش ها نیز تقویت شود.

آخرین ویرایش در دوشنبه, 01 خرداد 1402 ساعت 08:21
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره