اخبار برگریده
سه شنبه, 04 ارديبهشت 1403 14:10

یکشنبه, 31 ارديبهشت 1402 ساعت 13:49
  • .

آسیب‌شناسی انتخابات برای تحقق مشارکت حداکثری

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: آسیب شناسی انتخابات دوره گذشته برای بهبود روند مشارکت سیاسی آینده با رویکرد حضور حداکثری در دستور کار است.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایرنا، حسن ناهیدی در نشست خبری ستاد انتخابات خراسان شمالی اظهار کرد: انتخابات مظهر مردم سالاری و دموکراسی در کشور است که دشمن با بهره گیری از هر ابزاری سعی در بی تفاوت کردن مردم نسبت به این حماسه سیاسی دارد.

وی افزود: برای برگزاری باشکوه تر انتخابات آینده نیز آسیب های شناسی لازم از مشارکت های سیاسی سال گذشته انجام خواهد شد تا دوباره شاهد حضور حماسی مردم در این فرایند سیاسی باشیم.

ناهیدی ادامه داد: این آسیب شناسی ها هم می‌تواند شامل موانع ایجاد شور انتخاباتی و یا وجود برخی ناهماهنگی در حین برگزاری انتخابات باشد که سعی می شود در انتخابات آینده این آسیب ها به حداقل برسد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: برای کاهش آسیب های انتخابات جدای از هم افزایی با رسانه ها و دستگاه های اطلاع رسانی برای شور آفرینی و امید با تمامی مدیران دستگاه های اجرایی نیز نشست هایی برگزار خواهد شد تا انتخابات آینده به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

وی افزود: در این میان از همه اصحاب رسانه می خواهیم ستاد انتخابات خراسان شمالی را در شناسایی بیشتر این آسیب ها یاری کنند.

ناهیدی با بیان اینکه دشمن به دنبال سناریوسازی برای انتخابات است، گفت: چهار راهبرد؛ مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت در انتخابات دوازدهمین مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با جدیت دنبال خواهد شد زیرا که دشمن به دنبال سناریوسازی برای عدم مشارکت و در صورت ناامیدی از حضور مردم ناسالم جلوه دادن این مشارکت سیاسی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی ادامه داد: دشمنان اینک نیز با بهره گیری از ابراز رسانه سعی در وارونه جلوه دادن حقایق و تزریق حس ناامیدی در جامعه دارند.

وی با اشاره به تشکیل ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: احکام مسوولیت تمامی اعضای این ستاد صادر و دوره های آموزشی انتخابات نیز برای فرمانداران، معاون های سیاسی و بخشداران برگزار شده است.

ناهیدی، مهلت استعفا از سمت های مدیریتی را ۶ ماه قبل از آغاز ثبت نام انتخابات عنوان کرد و اظهار داشت: ثبت نام از نامزدهای انتخابات مجلس از ۱۹ آذر ماه سالجاری به مدت هفت روز انجام خواهد شد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه سالجاری برگزار می شود و از هم اکنون زیرساخت‌های فنی و پشتیبانی لازم را برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این انتخابات در استان ها در حال آماده سازی است.

خراسان شمالی با ۹ شهرستان دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.

آخرین ویرایش در دوشنبه, 01 خرداد 1402 ساعت 08:20
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره