اخبار برگریده
سه شنبه, 28 فروردين 1403 15:12

دوشنبه, 06 تیر 1401 ساعت 09:08
  • .

بازسازی واقعه غدیر پررنگ‌تر از گذشته برگزار شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بجنورد: برنامه ها و بازسازی واقعه غدیر باید پررنگ‌تر از گذشته برگزار شود.

به گزارش نسیم امروز، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری در نشست مشترک بنیاد مهدویت و بنیاد بین المللی غدیر پیرامون جشن غدیر اظهار کرد: غدیر خم را والاترین رخداد در جهان اسلام دانست و گفت: این جشن بزرگ باید امسال پرشورتر و پررنگتر از گذشته برگزار شود.

وی افزود: بنیاد غدیر به عنوان سیاست گذار و هدایت کننده تلاش می کند با هماهنگی سایر ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی جهت دهی معنوی و اجتماعی به برنامه های دهه ولایت و امامت را برعهده دارد و ضرورت دارد تا همه دستگاه ها به این نهاد معنوی کمک کنند.

وی تصریح کرد: برنامه های دهه ولایت نیز امسال همانند سنوات گذشته ادامه داشته باشد و طرح های سفره غدیر بازسازی واقعه غدیر باید پررنگ‌تر از گذشته برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اضافه کرد: طرح اطعام خانوادگی باید از هم اکنون توسط رسانه ها تبلیغ شود و هر کسی به اندازه نیاز خود در این ایام نذری دهد و دستگاه های ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، کمیته امداد و سپاه پاسداران به عنوان متولیان طرح مواسات و همدلی در این ایام طرح های نذری را اجرا کنند.

وی عنوان کرد: سازمان تبلیغات و هیات‌های مذهبی باید از تمامی ظرفیت ها برای برگزاری ایامی معنوی و پرشور در دهه ولایت استفاده کنند و در این زمینه حساسیت بیشتری خرج دهند.

حجت الاسلام نوری افزود: پیشنهاد می شود تا جشن اصلی غدیر در میدان شهید و با محوریت مردم برگزار شود و دولت تنها در این مراسم نقش برنامه ریزی داشته باشد.

وی با بیان اینکه ولایت حضرت علی(ع) انتخاب و انتصاب الهی بود، خاطرنشان کرد: عقل بشر از دریافت مقام معنوی امامت کوتاه است از این رو عید غدیر باید بیش از پیش احیا شود و با توسعه قلمرو آن، به صورت یک فرهنگ در آید.

نهم تا هجدهم ذی الحجه از عید قربان تا عید سعید غدیر خم با عنوان دهه امامت و ولایت نامیده شده است.

واقعه غدیر از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام (ص) هنگام بازگشت از حجه الوداع در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم قمری در مکانی به نام غدیرخم، امام علی (ع) را ولی و جانشین خود معرفی کرد و حاضران که بزرگان صحابه نیز در میان‌شان بودند در آنجا با امام علی (ع) بیعت کردند.

پیامبر (ص) و دیگر معصومان این روز را عید خوانده‌اند و مسلمانان، به‌ویژه شیعیان این روز را جشن می‌گیرند. واقعه غدیر در تمامی کتب شیعه و در کتب‌معروف اهل سنت به صورت متواتر نقل شده است.

آخرین ویرایش در دوشنبه, 06 تیر 1401 ساعت 09:08
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره