چاپ کردن این صفحه .
یکشنبه, 11 ارديبهشت 1401 ساعت 11:23
  • .

کسب رتبه ۱۸ دانش آموزان در کنکور سراسری ۱۴۰۰

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: دانش آموزان استان در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ در سه رشته تمامی شاخص ها نسبت به کشور رتبه ۱۸ را کسب کردند.

به گزارش نسیم امروز، ابوالقاسم اکبری در نشست خبری و در آستانه هفته معلم اظهار کرد: همچنین درسال۹۹ دانش آموزان این استان در سه رشته رتبه ۱۷ را کسب کردند؛ ۲ هزار و ۳۸ آموزشگاه با هشت هزار و ۷۵۱ کلاس درس در سطح استان فعال است که در مجموع ۲۴۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: طرح آینده پژوهی رشته ای به منظور ایجاد و شناسایی رشته های جدید تحصیلی موردنیاز در شاخه های فنی و حرفه ای و کارو دانش در استان اجرا می شود.

به گفته وی ، با اجرای این طرح رشته های منسوخ شده و ناکارآمد از شاخه های هنرستان این استان حذف می شود.

اکبری با اشاره به اینکه هم اکنون ۸۸ هنرستان با ۹۰ رشته در سطح استان فعال است گفت: ۲ هنرستان دیگر در شهرستان های گرمه راز و جرگلان و یکه سعود با رشته های پرورش اسب و فرش از ابتدای سال تحصیلی جدید آماده بهره برداری خواهد بود.

وی در ادامه در خصوص تربیت بدنی و سلامت دانش آموزان گفت: در شاخص های مختلف این حوزه در کشور خراسان شمالی در رتبه هفتم قرار دارد ضمن اینکه در ۱۸ سال گذشته در مدارس سطح استان ۱۷ زمین چمن مصنوعی ساخته شده است اما با پیگیری های انجام شده در هفته معلم سال جاری، ۴۳ زمین چمن مصنوعی با اولویت مناطق محروم کلنگ زنی خواهد شد.

اکبری افزود: همچنین ۹ سالن ورزشی ویژه دختران در هرشهرستان کلنگ زنی می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در ادامه سخنانش گفت: هم اکنون در استان سه اردوگاه تفریحی دانش آموزی وجود دارد که اردوگاه شهید چمران واقع در بخش قارداش بجنورد با هزینه کرد ۸۰ میلیارد تومان ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که با برخورداری از امتیاز آب، این مجموعه تفریحی آموزشی فعال و بهره برداری خواهد شد.

وی گفت: همچنین اردوگاه شهید مطهری اسفراین ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اردوگاه امام حسن مجتبی (ع) شهرستان نیز نیاز به توجه وِیژه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در۲ سال گذشته آموزش و پرورش این استان ۲ هزار محتوای تحصیلی برای دانش آموزان سراسر کشور تولید کرده است.

آخرین ویرایش در یکشنبه, 11 ارديبهشت 1401 ساعت 11:23
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn