اخبار برگریده
جمعه, 31 فروردين 1403 21:59

دوشنبه, 26 مهر 1400 ساعت 16:01
  • .

آبادانی نیازمند برنامه مصوب با اجرای مستمر است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی در همایش روز ملی روستا و عشایر در استان گفت: پیشرفت و آبادانی نیازمند برنامه مصوب با اجرای مستمر است.

به گزارش نسیم امروز، محمدعلی شجاعی در این مراسم گفت: پیشرفت و آبادانی روستاها مستلزم فهم و تسلط دانایی بر دانستن داشته های منطقه و بهره مندی از این ظرفیت ها است.

وی با بیان اینکه حدود نیمی از جمعیت استان روستانشین هستند، افزود: توسعه همه جانبه مستلزم توجه به روستاها و بخش کشاورزی است و غفلت از این موضوع موجب جاماندن نیمی از جمعیت استان از قطار توسعه است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با تاکید بر اینکه توسعه همه جانبه و پایدار مستلزم توسعه بخش های کشاورزی، صنعت و خدمات است، تصریح کرد: توسعه باید توسط مردم حس و موجب رونق سفره های آنان شود.

شجاعی گفت: مردم استان برای توسعه و پیشرفت نباید معطل حضور افرادی خارج از استان باشند بلکه باید خود پای کار بیایند و ظرفیت های بالقوه فراوان استان را به بالفعل تبدیل کنند.

وی پای کار آمدن مردم برای ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی را در کنار ایجاد زیرساخت ها توسط دولت الزامی دانست و تاکید کرد: باید تلاش شود با ایجاد این صنایع از خام فروشی محصولات استان جلوگیری شود.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه تنها گفتن مشکلات دردی را درمان نمی کند، افزود: تا زمانی که مغزهای کوچک و بیماری در استان وجود دارد که برای شروع هر اقدام توسعه ای مانع ایجاد می کنند تلاش ها و اقدامات منجر به توسعه و آبادانی نخواهد شد.

وی گفت: در حالی که کارهای سرمایه گذاری بسیاری در سایر استان ها از سال ها قبل شکل گرفته است اما عده کمی در استان با مخالفت با هر اقدام توسعه ای موجب فراری دادن سرمایه گذاران و توقف استان شده اند.

شجاعی افزود: سومین استان از نظر میزان رشد اعتبارات استان در حوزه روستایی هستیم اما این کافی نیست و باید بخش سرمایه گذاری در استان تقویت شود.

آخرین ویرایش در دوشنبه, 26 مهر 1400 ساعت 18:25
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره