اخبار برگریده
سه شنبه, 29 اسفند 1402 11:15

یکشنبه, 04 مهر 1400 ساعت 18:23
  • .

تخصیص ۱۹۶ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان بجنورد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی از اختصاص افزون بر ۱۹۶ میلیارد تومان اعتبار در دور دوم سفر های شهرستانی به بجنورد خبر داد.

به گزارش نسیم امروز، محمدعلی شجاعی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرستان بجنورد با اعلام این خبر گفت: از این اعتبار افزون بر ۸۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات توازن ملی و مصوبات سفر و ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات بخش خصوصی خواهد بود.

وی افزود: سفر اول به این شهرستان شامل 66 مصوبه بود که از این تعداد 60 مصوبه به طور کامل اجرا و 6 مصوبه در دست پیگیری و در اعتبارات سالجاری پیش بینی شده است.

شجاعی آبرسانی را از مشکلات روستاهای شهرستان بجنورد به ویژه منطقه کسبایر دانست و با اشاره به امضاء تفاهم نامه استان با بسیج سازندگی کشور به ارزش 700 میلیارد تومان در راستای حل مشکلات آبرسانی و راه های روستایی استان، افزود: می توانیم با برنامه ریزی همراه با جدول زمان بندی مشکل آبرسانی به روستاهای شهرستان بجنورد را برطرف کنیم.

وی گفت: ایجاد راه های روستایی، بین مزارع، پل و ابنیه از دیگر مطالبات مردم منطقه است که با توجه به آغاز فصل سرما اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای باید در گام نخست باید ایمنی راه های روستایی را برای جلوگیری از انسداد آن به علت بارش باران برطرف کند و در ادامه موضوع آسفالت روستایی را در دستور کار قرار دهد.

بازنگری طرح های هادی روستاها با هدف واگذاری زمین جهت ساخت مسکن برای جوانان از جمله درخواست های مردم شهرستان بجنورد به ویژه منطقه کسبایر بود که شجاعی در این خصوص دستور داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا سه ماه آینده طرح های بازنگری شده برای 65 روستا را آماده کند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی انگور را مزیت نسبی منطقه کسبایر توصیف کرد و گفت: طی نشستی تخصصی با حضور اداره کل صمت، سازمان جهاد کشاورزی، مدیریت امور اراضی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیریت بانکی استان باید یک بسته حمایتی و تشویقی ویژه برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و تعاونی های محلی در حوزه تولید انگور تعریف شود.

به گفته محمدعلی شجاعی صدور مجوز بی‌نام و کاهش سود تسهیلات ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی مربوط به محصول انگور می تواند موجب تشویق سرمایه گذار شود.

شجاعی تاکید کرد: ایجاد زیرساخت هایی مانند آب، برق، راه و... می تواند زندگی مردم را راحت تر کند اما باید تلاش کنیم تعریف پیوست اجتماعی در فرآیند ایجاد این زیرساخت ها بتواند منجر به تعریف پروژه های سرمایه گذاری با هدف بهبود زندگی و معیشت مردم شود.

ایجاد جایگاه سوخت با کمک بخش خصوصی و یا تشکیل تعاونی، تکمیل سالن های ورزشی ناتمام و ایجاد زمین و سالن ورزشی جدید در دهستان بدرانلو، توسعه شبکه ارتباطات و فناوری اطلاعات، شبانه روزی کردن درمانگاه بدرانلو و تعریف خط اعتباری ویژه برای اشتغال بانوان از دیگر مصوبات این نشست سه ساعته بود.

آخرین ویرایش در یکشنبه, 04 مهر 1400 ساعت 18:23
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره