اخبار برگریده
پنج شنبه, 09 فروردين 1403 18:10

شنبه, 20 شهریور 1400 ساعت 08:28
  • .

مقابله با تضعیف ولایت یک معروف سیاسی است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: مقابله با تضعیف ولایت فقیه یک معروف بزرگ و مهم عرصه سیاسی است و همه تکلیف داریم تا در این زمینه حساس باشیم.

به گزارش نسیم امروز، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری در خطبه های نماز جمعه بجنورد اظهار داشت: اگر ولایت رها شود جامعه دچار بلا می شود زیرا ولایت موضوع مهمی است بنابراین اصل ولایت به عنوان معروف باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برخی افراد به دنبال تضعیف ولی فقیه و جایگاه ولایت بوده و می خواهند در فضای مجازی و یا حقیقی این جایگاه را تخریب کنند اما ما تکلیف داریم با آن مقابله کنیم افزود: تضعیف ولایت یک منکر سیاسی است که اگر بی توجه باشیم و حرف ولی فقیه در جامعه خریدار نداشته باشد به یقین جامعه با مشکل روبه رو می شود.

امام جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: هر جا عده ای حرف ولی فقیه را کنار گذاشته و در مسیر تضعیف ولایت بوده اند، نتیجه آن دست نیافتن به پیروزی بوده است.

وی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب هم با ولایتمداری حاصل شد گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم شاهد حادثه های تلخ از جمله دسیسه های منافقان و تحریم های ظالمانه و جنگ هشت ساله با رژیم بعث بودیم اما حضرت امام خمینی(ره) و راهبری و مدیریت ایشان سبب شد تا نظام مقدس جمهوری اسلامی پیروز باشد.

وی افزود: زمانی که آمریکا به کویت حمله کرد، امیرش زودتر فرار کرد اما امام خمینی(ره) در بمباران ها هرگز به پناهگاه نرفته و اعلام کردند تا زمانی که همه مردم پناهگاه نداشته باشند به پناهگاه نخواهد رفت، زمانی که حکم اعدام سلمان رشدی و قهر غربی ها مطرح شد اما امام(ره) ذره ای از قهر غربی ها نترسیدند و از موضع عقب نشینی نکردند، و پس از مدت ها سفرای غربی به ناچار به ایران بازگشتند اما امام اعلام کردند که سفیر آلمان که زودتر ایران را ترک کرده، باید دیرتر از همه به این کشور بازگردد، این یعنی حفاظت از عزت نظام جمهوری در برابر دنیا.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: در حمله آمریکا به عراق که صدام از ایران تقاضای کمک کرد، مجلس سوم به رهبر نامه ای نوشت که صدام توبه کرده و باید با آمریکا بجنگیم، اما امام فرمودند هر دو از هم بدترند، ظالم به ظالم درگیر شده، آنان به دنبال این هستند که ایران هم درگیر شود از این رو اجازه این کار را ندادند.

وی افزود: شبیه این در موضوع افغانستان مطرح شد و اما امام اجازه نداد ایران وارد جنگ شود، اکنون هم برخی زمزمه این دارند که باید در افغانستان وارد جنگ با طالبان شویم، البته اینها خود اهل جنگ نیستند، این افرد منتقد جنگ در سوریه و عراق بودند و می گفتند که چرا مدافعان در سوریه می جنگند.

امام جمعه بجنورد در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مشکلات عشایر استان گفت: یکی از مشکلات این قشر سکونت آنان در خانه های غیرمقاوم و خشتی و گلی است و در این زمینه گفته می شود که منابع طبیعی و آبخیزداری سخت گیری دارد و بعضا سازه های مقاوم سازی شده را تخریب کرده است انتظار می رود برای حمایت از عشایر مجوز برای ساخت و ساز داده شود و مشکلات حل شود.

حجت الاسلام نوری افزود: جامعه ۳۰ هزار نفری عشایر استان با مشکلات زیاد از جمله تامین آب، تامین نهاده های دامی، مشکل نامناسب بودن ایلراه ها و ساخت مسکن بادوام روبه روهستند که نباید به سادگی از آن گذشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: اگر تولید در این بخش از دست برود به یقین در آینده در تامین گوشت قرمز با مشکل روبه رو خواهیم شد بنابراین باید از این تولیدکنندگان حمایت شود./ ایرنا

آخرین ویرایش در شنبه, 20 شهریور 1400 ساعت 08:28
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره