اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 04:43

سه شنبه, 18 خرداد 1400 ساعت 11:42
  • .

لزوم اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی در بطن جامعه

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان گفت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی در بطن جامعه پیگیری و اجرایی شود.

به گزارش نسیم امورز، حجت‌الاسلام والمسلمین نوری بر پیگیری و اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی در بطن جامعه تأکید کرد و گفت: در مسائل فرهنگی و اجتماعی تا مردم پای کار نبوده و به صحنه نیایند کار پیش نمی‌رود و صرف تصویب مصوبه در شورای فرهنگ عمومی نیز نمی‌تواند راهگشا و گره‌گشا باشد.

وی امروز در هفتادمین نشست شورای فرهنگ عمومی، با اشاره به در پیش بودن انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، بر تشریک‌مساعی و جدوجهد همگانی برای تحقق مشارکت حداکثری و حضور گسترده مردم در انتخابات تأکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت اخلاق‌مداری و پرهیز از تخریب و توهین در جریان رقابت‌های انتخاباتی، اظهار کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی شود که تخریب انتخاباتی به‌عنوان یک ضد ارزش در جامعه مطرح بوده و مردم این‌گونه اقدامات را به‌عنوان ضد ارزش قلمداد کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود بر پیگیری و اجرایی شدن مصوبات این شورا تأکید کرد و افزود: درواقع در مسائل فرهنگی و اجتماعی تا مردم پای کار نبوده و به صحنه نیایند کار پیش نمی‌رود و صرف تصویب مصوبه در شورای فرهنگ عمومی نیز نمی‌تواند راهگشا و گره‌گشا باشد.

وی خاطرنشان کرد: سنت‌ها چه غلط و چه درست از خود مردم شروع می‌شود؛ ازاین‌رو مباحث و مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید به بطن جامعه برود و کسانی مانند مداحان، سخنرانان و روحانیان که متولی مجالس و مراسم مردم هستند باید برای اجرایی شدن مصوبات شورای فرهنگ عمومی در میان مردم بیش از پیش تلاش کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری همچنین بر استفاده بیشتر از ظرفیت رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی و تشریح مصوبات و مباحث شورای فرهنگ عمومی در جامعه تأکید کرد و گفت: لازم است مباحث مربوط به شورای فرهنگ عمومی و مسائل مبتلابه مردم، از طریق صداوسیما و رسانه‌ها اطلاع‌رسانی شود تا جامعه هدف در جریان مصوبات این شورا قرار گرفته و برای اجرایی شدن آن‌ها اقدام کنند.

وی افزود: در این راستا باید بسته اجرایی شورای فرهنگ عمومی برای همه مردم تشریح و تبیین شود تا این مسائل را اجرایی کنند.

امام‌جمعه بجنورد گفت: همچنین لازم است مصوبات شورای فرهنگ عمومی برای روحانیان مستقر و طرح هجرت، اعضای جامعه مداحان و سایر اقشار پیش رو و هدایتگر ارسال شود تا برای اجرایی شدن این مصوبات در بطن جامعه اقدام کنند.

وی تصریح کرد: متأسفانه اکنون در مراسم‌های عروسی بعضاً فعل حرام صورت می‌گیرد و در مراسم‌های عزاداری نیز برخی خرافات و اسراف‌کاری‌ها جریان دارد که لازم است شورای فرهنگ عمومی با ورود به این موضوعات، برای رفع و اصلاح آن‌ها اقدام کند.

آخرین ویرایش در سه شنبه, 18 خرداد 1400 ساعت 11:42
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره