اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 09:59

دوشنبه, 17 خرداد 1400 ساعت 10:10
  • .

وظیفه اصلی هیات اجرایی برگزاری انتخابات است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان وظیفه اصلی هیات اجرایی را برگزاری انتخابات دانست و گفت: باید به عنوان مجریان برگزاری انتخابات هوشیار و امانتدار رای مردم باشیم.

به گزارش نسیم امروز ، محمدعلی شجاعی شمالی در نشست با فرمانداران، بخشداران و مدیران کل ستادی انتخابات استان انتخابات را مهمترین مسئله کشور و نظام دانست و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تفاوت بزرگی با سایر نظام های سیاسی جهان دارد که دشمنان نیز متوجه آن شده اند و آن وجود مقام معظم رهبری و مردم است.

وی با بیان اینکه بالاترین صحنه ای که حضور مردم را نشان می دهد انتخابات است، افزود: استان خراسان شمالی در ادوار مختلف نشان داده در بحث مشارکت در انتخابات در صدر بوده است و وظیفه ما به عنوان مسئول حفظ این مشارکت است.

شجاعی گفت: طبق قانون اساسی در فرآیند برگزاری انتخابات وظایف هیات اجرایی مشخص است و در کنار تلاش برای افزایش مشارکت باید به وظیفه اصلی خود یعنی برگزاری انتخابات بپردازیم.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری انتخابات وظیفه اصلی هیات اجرایی است، تصریح کرد: به هیچ دلیلی حتی یک درصد حق ایجاد شک و شبهه در فرآیند برگزاری انتخابات نداریم.

مقام عالی دولت در خراسان شمالی با تاکید بر اینکه مرّ قانون را رعایت کنیم و تابع هیچ شخص و گروهی قرار نگیریم، گفت: اعتماد و اطمینان مردم را با عملکردمان و ایجاد شبهه از بین نبریم.

محمدعلی شجاعی افزود: در راس استان هیچ مشکلی بین هیات های اجرایی و نظارت وجود ندارد و این ارتباط خوب باید در سایر سطوح نیز وجود داشته باشد.

شجاعی با تاکید دوباره بر اینکه برگزاری انتخابات وظیفه ماست باید امانتدار رای مردم باشیم و به عنوان مجریان انتخابات هوشیار عمل کنیم، گفت: فضای کار در فرمانداری ها و بخشداری ها باید تنها برگزاری انتخابات باشد.

وی افزود: تهدیدها را جدی بگیرید و اجازه ندهید سودجویان با یک فرصت کوچک اوضاع را بر هم بزنند.

وی گفت: در بحث تبلیغات رعایت پروتکل های بهداشتی الزامی است و در این خصوص به عنوان مجری در مورد اجرای دستورالعمل ها با کسی تعارف نداشته باشید.

شجاعی افزود: بعد از برگزاری انتخابات وظیفه داریم این انسجام و اقتدار را در ادامه راه داشته باشیم و تا استقرار دولت بعدی مکلف به انجام وظایف خود هستیم.

استاندار خراسان شمالی گفت: حساسیت برگزاری انتخابات را منتقل کنید تا با برنامه ریزی انسجام و همراهی اتفاق بیفتد و هیچ شهرستان و بخشی موجب نشود میانگین مشارکت مردم پایین بیاید.

محمدعلی شجاعی افزود: انتخابات گذشته را بررسی کنید و آسیب های نقاط با مشارکت پایین شناسایی شود تا در انتخابات پیش رو با برطرف کردن این آسیب ها شاهد مشارکت حداکثری مردم باشیم.

شجاعی گفت: هجمه علیه فهرست اسامی از سوی دشمنان آماده بود تا با ایجاد دلسردی، قدرت نمایی از سمت مردم برای حضور در انتخابات صورت نگیرد و این در حالی است که با ساز و کاری متفاوت، ساختاری مانند شورای نگهبان در تمامی نظام های سیاسی تعریف شده است.

آخرین ویرایش در دوشنبه, 17 خرداد 1400 ساعت 10:10
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره