اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 12:15

یکشنبه, 12 بهمن 1399 ساعت 09:01
  • .

مزیت های نسبی اولویت توسعه اقتصادی روستاها

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: باید تمام متولیان بخش دولتی و خصوصی بر مبنای مزیت نسبی تمام مناطق اظهار نظر داشته باشند تا بدین طریق این برنامه نقشه راه ما قرار گیرد.

به گزارش نسیم امروز، محمد علی شجاعی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان با تاکید بر اینکه در برنامه های توسعه اقتصادی روستاها به دنبال مزیت های نسبی شهرستان ها هستیم،افزود: برای تدوین این برنامه اقتصادی نباید به نگارش موضوعات عام بسنده کرد بلکه تمام مزیت های نسبی و اولویت محصولات کشاورزی هم درنظر گرفته شود در این صورت شاهد پیشرفت خواهیم بود.

وی بیان کرد : با تصمیم دولت ۵ هزار روستا در سطح کشور در حوزه های اشتغال و سرمایه گذاری مورد مطالعه علمی قرار خواهد گرفت که این مهم در چند روستای استان هم مورد ارزیابی قرار میگیرد.

شجاعی تدوین سند توسعه اشتغال روستایی را یک سند راهبردی دانست و تصریح کرد: با تدوین این سند باید همگان بر آن مهر تایید بزنند . شجاعی خاطرنشان کرد:اگر در حوزه کشاورزی به دنبال تنوع محصولات باشیم به نوعی کار خاصی صورت نگرفته پس اولویت اصلی باید با محصولات خاص هر منطقه باشد.

وی با اشاره به اینکه زنجیره تولید ما کامل نیست و بیشتر به سمت خام فروشی هدایت شده ، افزود: با تهیه این برنامه باید نقشه راه ما کاملا مشخص شود.

شجاعی در خصوص دانشنامه دفاع مقدس استان نیز گفت: تا کنون در این حوزه عقب هستیم باید تا دو سال آینده این دانشنامه تدوین شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جشن پیروزی انقلاب اسلامی را پیش رو داریم لذا با انسجام رسانه ای باید شور و نشاط اجتماعی و سیاسی بین مردم ایجاد کنیم. گفتنی است بررسی تشکیل لایحه بودجه و اعتبارات استان در این لایحه، بررسی اسناد توسعه اشتغال روستایی و بررسی توزیع اعتبارات از محل اعتبارات متمرکز استان از دستور کارهای این نشست بود.

آخرین ویرایش در یکشنبه, 12 بهمن 1399 ساعت 09:01
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره