اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 13:41

چهارشنبه, 10 دی 1399 ساعت 20:33
  • .

افزایش 22 درصدی صادرات بخش کشاورزی کشور

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

وزیر جهاد کشاورزی گفت: به رغم شیوع بیماری کرونا در نه ماهه اول سالجاری بیش از شش میلیون تن انواع محصولات کشاورزی کشور صادر شده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بیست و دو درصد رشد داشته است.

به گزارش نسیم امروز، کاظم خاوازی در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، گفت: کشاورزی از بخش های قدرتمند نظام جمهوری اسلامی است که توجه به این بخش می تواند شعار استقلال و اقتصاد بدون نفت را محقق کند.

خاوازی با بیان اینکه در بخش محصولات باغبانی و تولید گندم خودکفا هستیم، افزود: در تولید شکر، چغندر قند، نیشکر و برنج و محصولات پروتئینی با عزمی کوچک می توانیم خودکفا شویم که با اجرای قانون خرید تضمینی شاهد اتفاقات خوب خواهیم بود.

وزیر جهاد کشاورزی، خراسان شمالی را استانی جذاب در بخش کشاورزی توصیف کرد و افزود: تمامی بخش های مورد نظر بخش کشاورزی مانند محصولات دیمی و آبی، دامپروری، زراعت، باغبانی، شیلات و نوغانداری در این استان قابل مشاهده است که توسعه بخش نوغانداری می تواند سیمای اقتصادی کشور و استان را تغییر دهد.

در ادامه این دیدار نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه نرخ اشتغال کشاورزی در استان بیشتر از متوسط کشوری است، افزود: وزارت جهاد کشاورزی برای ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی به استان کمک کند تا با افزایش ارزش افزوده این بخش شاهد مهاجرت مردم از روستاها نباشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری نوسانات قیمت نهاده های دامی را از مشکلات کشاورزان عنوان کرد و گفت: ادامه این روند می تواند ضربه بزرگی را به بخش کشاورزی وارد کند.

آخرین ویرایش در پنج شنبه, 11 دی 1399 ساعت 10:03
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره