اخبار برگریده
شنبه, 01 ارديبهشت 1403 18:10

یکشنبه, 07 دی 1399 ساعت 12:50
  • .

غبار محرومیت از چهره راز و جرگلان زدوده می شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

جلسه ای با محوریت توسعه شهرستان راز و جرگلان با تعیین وظایف مشخص این کار در استان وارد مرحله جدیدی شد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی در این نشست با اشاره به اینکه توسعه شهرستان راز و جرگلان در راستای اجرای طرح توسعه ۳۱ شهرستان کشور می باشد، افزود: کار را معطل نمی کنیم و صنایع استان باید وظایف تعیین شده خود را به طور کامل انجام دهند.

شجاعی پس از استماع گزارش صنایع استان در خصوص امکانات موجود و نحوه کمک به توسعه شهرستان راز و جرگلان، گفت: برای آسفالت ۷۵ کیلومتر راه های روستایی شهرستان شرکت آلومینای جاجرم باید تامین، حمل و پخش بیس آسفالت را با حداقل ۱۷ میلیارد تومان اعتبار انجام دهد.

در اختیار قراردادن ۵ هزار ساعت ماشین آلات مورد نیاز حوزه عمرانی و تامین سازه های مورد نیاز قابل تولید در کارگاه های پتروشیمی بجنورد، اهدای سیمان در سقف اختیارات استان و پیگیری از سطح ملی برای افزایش این سقف اهدایی تا ۴ هزار تن و تخفیف بالای ۵۰ درصد برای خرید چهار هزار تن سیمان دیگر توسط کارخانه سیمان و در اختیار قرار دادن یک دستگاه بولدوزر با هزینه های لازم به مدت ۹ ماه و اخذ مجوز از سطوح بالاتر برای ۳۰ میلیارد تومان کمک توسط فولاد اسفراین از دیگر وظایف تعیین شده برای صنایع استان در این نشست با هدف توسعه شهرستان راز و جرگلان بود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی همچنین وظایف ویژه ای برای دستگاه های اجرایی با هدف توسعه شهرستان راز و جرگلان تعریف کرد و افزود: اعتبارات تملک دارایی این شهرستان بدون توجه به متوسط استان باید ۱۰۰ درصد تخصیص داده شود.

محمدعلی شجاعی به استقرار ادارات در راز و جرگلان اشاره داشت و گفت: با تشکیل کمیته ای تخصصی مشکلات استانی و ملی برای استقرار این ادارات جمع بندی و تفکیک شود تا مردم منطقه برای گرفتن خدمت مجبور به تردد به مرکز استان نباشند.

شجاعی با بیان اینکه در گام نخست تاکید و توجه به ایجاد زیرساخت ها در شهرستان راز و جرگلان است، افزود: باید در کنار ایجاد زیرساخت ها بتوانیم کارهای تکمیلی مانند تعیین تسهیلات ویژه برای تشویق سرمایه گذاران، تعریف شرایط ویژه برای مزیت های نسبی بخش کشاورزی در سند توسعه بخش کشاورزی استان و توجه به توسعه کارگاه های صنعتی شهرستان انجام دهیم.

توجه به حوزه بهداشت و درمان راز و جرگلان از دیگر مباحث این نشست بود که شجاعی در این خصوص افزود: ساخت بیمارستان از خواسته های بحق مردم منطقه است که در سفر فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) به استان کلنگ ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی در راز و جرگلان به زمین زده شد که باید روند ساخت آن تسریع شود.

گزارش اجرای مصوبات استانی مربوط به شهرستان راز و جرگلان و گزارش عملکرد دستگاه های اجرایی نسبت به انجام تعهدات خود در این شهرستان، بازنگری پروژه های مربوط به راز و جرگلان در سند جهش تولید استان و تعریف پروژه های اولویت دار در صورت نیاز از دیگر مباحث و تاکیدات محمدعلی شجاعی در این نشست بود.

آخرین ویرایش در یکشنبه, 07 دی 1399 ساعت 12:50
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره