اخبار برگریده
پنج شنبه, 09 فروردين 1403 15:30

سه شنبه, 27 آبان 1399 ساعت 19:09
  • .

اجرای محدودیت‌های جدید کرونایی در خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: بسیاری از صنوف و فعالیت‌هایی که تا پیش از این محدود نبودند هم٬ از روز شنبه با محدودیت‌های جدیدتری روبرو خواهند شد.

محمد علی شجاعی در حاشیه برگزاری طرح اکرام در جمع خبرنگاران خراسان شمالی با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده از ساعت 18 به بعد اظهار داشت: با توجه به اینکه از ساعت 18 به بعد مردم برای خرید به سطح شهر و پاساژها مراجعه می‌کردند لذا به همین خاطر به جهت جلوگیری از تجمع و نشر این ویروس محدودیت عدم فعالیت کسبه از ساعت 18 به بعد اعمال شد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر محور کار محور سلامت مردم است٬ افزود: با توجه به نگرانی و دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش تعداد روزانه تعداد جانباختگان ناشی از این ویروس تصمیم بر این شد تا محور کار محور سلامت مردم باشد نه کسب و کار و فعالیت. لذا دقیقاً همان زمانی که جمعیت به بازار می‌آمد٬ محدودیت‌های عدم فعالیت‌های کسبه و صنوف اعمال شد.

استاندار خراسان شمالی با اعلام اینکه از شنبه محدودیت‌های بیشتری را به خصوص در شهرهای دارای وضعیت قرمز کرونایی در پیش داریم٬ خاطرنشان کرد: بسیاری از صنوف و فعالیت‌هایی که تا پیش از این محدود نبودند هم٬ از روز شنبه با محدودیت‌های جدیدتری روبرو خواهند شد. از طرفی مباحث اقتصادی و بسته‌های تشویقی برای کسبه نیز در حال تهیه است تا به تصویب ستاد کرونا برسد و پس از آن به استان‌ها ابلاغ شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به تصمیمات اقتصادی در استان در جهت کمتر آسیب دیدن اصناف و بازاریان گفت: اداره صمت و کمیسیون بانک‌ها موظف هستند چاره اندیشی در خصوص کمتر آسیب دیدن اصناف داشته باشند و بسته‌های تشویقی بانکی برای آن‌ها تعریف کنند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی عدم ارائه آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا به صورت روزانه در استان اذعان داشت: پیش از این رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هر شب و موارد ابتلا و مرگ و میر را به صورت ریز و نقطه به نقطه اعلام می‌کرد اما با توجه به تبعات بدی که آمار اعلامی در خارج از کشور داشت و مورد سوء استفاده های شبکه‌های بیگانه که گاهاً هم متناقض و اشتباه هم بود قرار گرفت تصمیم بر این شد تا آمار کرونا به صورت کلی از سوی وزارت بهداشت اعلام شود.

آخرین ویرایش در سه شنبه, 27 آبان 1399 ساعت 19:09
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره