اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 10:45

شنبه, 10 آبان 1399 ساعت 11:42
  • .

تعیین اختیارات خراسان شمالی در مدیریت پارک ملی گلستان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

جلسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با محوریت بررسی مشکلات و مطالبات استان خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش نسیم امروز، دکتر محمدعلی شجاعی در این جلسه از رئیس این کمیسیون خواستار تعیین تکلیف نقش خراسان شمالی در مدیریت پارک ملی گلستان شد. وی افزود: ۴۳ درصد پارک ملی گلستان در استان خراسان شمالی قرار دارد اما این استان هیچ گونه اختیاری برای حل مشکلات این منطقه ندارد.

وی با اشاره به اینکه بودجه و مدیریت پارک ملی گلستان با استان گلستان می باشد اما مسائل سیستم قضایی و جغرافیای سیاسی در استان خراسان شمالی مطرح می‌شود، افزود: نگاه واحد به این پارک ملی را قبول دارم اما باید مدیریت واحد پارک از استان گلستان گرفته شود.

شجاعی با تاکید بر اینکه نحوه مدیریت و هزینه کرد اعتبارات پارک ملی گلستان باید در شورای راهبردی پارک ملی گلستان تصمیم گیری شود، گفت: در این شورا استاندار خراسان شمالی عضو می‌باشد اما تاکنون حتی یک بار هم به این شورا دعوت نشده ام و این روند باید تغییر کند.

وی افزود: در سیل دو سال اخیر تعدادی از حیوانات پارک ملی گلستان در بخش جغرافیای سیاسی استان خراسان شمالی تلف شدند اما این استان اختیار هیچ گونه کاری حتی برای کمک را نداشت.

شجاعی در بخش پایانی سخنان خود افزود: پارک های ملی استان خراسان شمالی به ویژه پارک ملی گلستان باید مانند سایر استان ها ردیف اعتباری مشخصی داشته باشد.

جلسه کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با حضور استاندار خراسان شمالی و نمایندگان استان در مجلس همچنان ادامه دارد.

آخرین ویرایش در شنبه, 10 آبان 1399 ساعت 11:42
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره