اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 01:59

سه شنبه, 15 مهر 1399 ساعت 17:32
  • .

نقش تاثیرگذار مردم در تداوم امنیت پایدار

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

فرمانده انتظامی خراسان شمالی بر نقش مردم در تامین امنیت پایدار تاکید کرد و گفت: هدف مهم و اصلی نیروی انتظامی خدمتگذاری بی منت به مردم است.

به گزارش نسیم امروز، سردارعلیرضا مظاهری در دیدار رئیس مجمع و جمعی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: نیروی انتظامی با توجه به شرح وظایف گسترده ای که دارد، نسبت به سایر نیروهای مسلح و سازمان ها، بیشترین ارتباط را با مردم عزیز دارد.

وی با اشاره به اینکه افتخار ما این است که سرباز ولایت هستیم و فرمانده عزیز ما رهبر مسلمانان جهان است، افزود: رهبر معظم انقلاب همواره از نیروی انتظامی تعاریف زیادی کرده اند که همین موضوع باعث شده تا وظایف ما سنگین تر شود و لازم است تا با جدیت بیشتری بکوشیم تا همواره لبخند رضایتی که بر لبان مبارک حضرت آقا از عملکرد نیروی انتظامی وجود دارد همواره حفظ شود.

این مقام ارشد انتظامی در استان با تاکید بر اینکه جدای بر تلاش های شبانه روزی پلیس در بحث ارتقاء امنیت در جامعه، مردم عزیز نیز در ارتقاء این مهم نقش بسیار تاثیر گذاری دارند، تصریح کرد: امروز مردم ولایت مدار و غیور ایران اسلامی با تمام توان نشان داده اند که در صحنه های مختلف از نظام اسلامی دفاع خواهند کرد و همواره پشتیبان نیروی انتظامی هستند.

سردار مظاهری با تاکید بر اینکه تمام تلاش و سعی پلیس انجام به موقع و مطلوب وظایف و ماموریت های محوله است، یاد آور شد: در دوران دفاع مقدس نیز نیروی انتظامی علاوه بر تامین نظم و امنیت در داخل شهرها، روستاها و مرز ها در مناطق عملیاتی و جبهه های حق علیه باطل حضور داشت و اولین شهید دفاع مقدس را تقدیم انقلاب کرد.

وی ادامه داد: در طول مدتی که نیروی انتظامی تشکیل شد هر سال شاهد تحولات خوبی در ناجا بودیم که در دوره فرماندهی سردار"حسین اشتری" بحث کرامت مردم و سازمان ها و همچنین صلابت و سلامت نیروی انتظامی همواره مورد تاکید ایشان بوده است.

این مقام ارشد انتظامی در استان با بیان اینکه با کمک مجلس و تعاملی که با نمایندگان محترم وجود دارد امید است تا به نحو مطلوب تری انجام وظیفه کنیم، افزود: با توجه به مشکلاتی که امروز در کشور به دلیل شیوع بیماری منحوس کرونا و تحریم ها وجود دارد می طلبد تا نمایندگان عزیز مجلس شورای اسلامی در این حوزه ورودی جدی تر داشته باشند.

پلیس کشف علمی جرائم را با قدرت بیشتری در دستور کار خود قرار داده است

سردار مظاهری در ادامه با بیان اینکه کشف جرائم با رویکرد علمی در دستور کار پلیس است، گفت: با وجود تجهیزات و نیروی انسانی سالم اقدامات خوبی در بحث کشف علمی جرائم صورت گرفته و این مهم همچنان با جدیت بیشتری دنبال می شود.

وی با اشاره به اینکه هوشمند سازی پلیس نیز از جمله اقدامات خوبی است که در ناجا کلید خورده است، تصریح کرد: به شکر خداوند متعال امروز در کشور و خصوصا در استان امنیت بسیار مطلوبی وجود دارد که این مهم حاصل تلاش های شبانه روزی پلیس و خصوصا حضور همه جانبه مردم در صحنه های مختلف است.

این مقام ارشد انتظامی در استان با اشاره به اینکه در استان خراسان شمالی خوشبختانه هیچ گونه مشکل امنیتی خاصی وجود ندارد، افزود: با توجه به اینکه استان ما یک استان بسیار امن است ولی باز هم پلیس خراسان شمالی تمام ماموریت ها و طرح های پیشگیرانه را با حساسیت بیشتری دنبال می کند.

وی همچنین به اخذ رتبه برتر در حوزه اشراف فرماندهی معظم کل قوا توسط پلیس باب الرضا(ع) نیز اشاره کرد و گفت: در این حوزه با تلاشی که صورت گرفته و هم افزایی که بین تمام مجموعه انتظامی استان وجود دارد خوشبختانه جزء استان های برتر هستیم و تلاش خواهیم کرد تا این روند همچنان حفظ و ارتقاء یابد.

اشراف اطلاعاتی بالا و تلاش برای انجام موفقیت آمیز ماموریت های محوله

سردار مظاهری همچنین به اهمیت اشراف اطلاعاتی در سطح حوزه استحفاظی نیز اشاره کرد و افزود: به شکر خدا امروز پلیس خراسان شمالی از اشرافیت اطلاعاتی بسیار بالایی برخوردار است، به نحوی که در اغتشاشات گذشته و مشکلاتی که دشمنان برای کشور ما رقم زده بودند، نیروی انتظامی خوش درخشید و با همکاری خوب مردم و تلاش تمام کارکنان باعث شد تا این فتنه ها خاموش شوند.

وی همچنین با ارائه آماری از فعالیت 6 ماهه پلیس خراسان شمالی در حوزه های مختلف ماموریتی، گفت: در حوزه کاهش نارضایتی مردم امروز با کاهش 10 درصدی همراه هستیم و در حوزه های کشفیات مواد مخدر، جرائم جنایی و ... نیز افزایش چشم گیری داشتیم.

سردار مظاهری با بیان اینکه در حوزه تصادفات و جانباختگان نیز کاهش بسیار محسوسی داشتیم، ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین حجم تصادفات در محور آشخانه تا جنگل گلستان و بالعکس به وقوع می پیوندد لذا لازم است تا نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در حوزه پروژه راه این محور نیز ورود جدی تری داشته باشند تا مشکلاتی که در این محور وجود دارد کاهش پیدا کند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: تنها دغدغه ای که پلیس استان دارد در حوزه سرقت های خرد است که با بررسی های انجام شده بیشترین علت های وقوع اینگونه سرقت ها افزایش نرخ بیکاری و خصوصا پدیده شوم اعتیاد است که می طلبد تا نمایندگان محترم مجلس در این حوزه نیز اقدامات لازم را با جدیت بیشتری پیگیری کنند.

رئیس پلیس خراسان شمالی در پایان با تقدیر و تشکر از رئیس مجمع و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه پیگیری موثر و کارآمد تمام مشکلات، برلزوم توجه به مقوله مهم و حیاتی امنیت نیز تاکید کرد.

آخرین ویرایش در سه شنبه, 15 مهر 1399 ساعت 17:32
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره