اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 20:14

سه شنبه, 15 مهر 1399 ساعت 17:21
  • .

لزوم چانه زنی مدیران در سطح ملی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی گفت: به عنوان یک مدیر استانی اگر توانایی چانه زنی در سطح ملی را ندارید، ما نمی توانیم معطل شویم و باید تکلیف مشخص شود.

به گزارش نسیم امروز، محمدعلی شجاعی در بیست و چهارمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خطاب به مدیر بانک صنعت و معدن استان، اظهار داشت: مدیران عامل بانک ها و دستگاه های اجرایی برای حل مشکلات واحدهای تولید به تهران بروند.

وی با بیان این سوال که اگر مصوبه ای قابلیت اجرا ندارد چرا در همان جلسه اعلام نمی کنید؟ ، افزود: منظور از طی کردن مسیر و فرآیند اجرای مصوبات به این معناست که سرمایه گذار بداند قرار است دوباره توسط بانک حمایت شود.

شجاعی تصریح کرد: اگر قرار باشد مدیران عامل بانک ها و دستگاه های اجرایی برای هر کاری از تهران استعلام بگیرند مدیران هیچ کاره است.

وی مطرح کرد: به جای دیگران حرف نزنید و تصمیم نگیرید و اگر با موافقت تولید کننده بعد از اعلام هر گونه راهکاری با هدف حمایت و حل مشکلات واحد تولیدی برای اینکه چراغش خاموش نشود، برای طی کردن مسیر قانونی جهت تملک توسط بانک باید مسیر سریعا طی شود تا سرمایه در استان متوقف نشود.

شجاعی بعد از اعلام گزارش دبیرخانه کارگروه مبنی بر دریافت تسهیلات توسط یک سرمایه گذار و هزینه آن در استان دیگر، گفت: بانک عامل باید با قاطعیت مسیر قانونی را طی کند تا اعتباری که از استان گرفته و کار انجام نشده به استان برگردد.

شجاعی با اشاره به اینکه بانک های خصوصی تنها ٣ درصد منابع خود را مصرف می کنند به دیدار خود در تهران با رئیس کل بانک مرکزی کشور اشاره داشت و گفت: در این دیدار اعلام شد کف مصرف منابع بانک های خصوصی استان ۵٠ درصد است و برای اجرای این مصوبه با جدیت ورود می کنیم.

رئیس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بر تقویت و حضور پررنگ بخش خصوصی استان تاکید کرد و افزود: نباید حس کنیم اگر سرمایه گذاری به استان می آید در ابتدای مسیر باید تمام دستگاه های نظارتی و امنیتی آن را ببیند که دقیقا ایجاد ناامنی است.

محمدعلی شجاعی اشاره داشت: اهتمام ما باید تعطیل نشدن و بلاتکلیف نماندن واحدهای تولیدی است و در گام نخست صاحب اولیه واحد تولیدی باید ادامه فعالیت داشته باشد در غیر اینصورت با جایگزینی فردی توانمند کار را جلو ببریم.

شجاعی با بیان اینکه سرجمع هزینه های این ١۴ واحد تولیدی تملک بانک های استان به سه میلیارد تومان نمی رسد در حالی که در سایر استان ها برای واحدهای تولیدی از سطح ملی میلیاردی مصوبه‌ می گیرند، افزود: باید بانک های عامل استان نسبت به بخش خصوصی دید خود را بازتر کنند و این ارقام کم در سیستمی بین بانک و سرمایه گذار حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه مدیران بانک ها و دستگاه های اجرایی رونق واحدهای تولیدی استان به تهران بروند چرا که منافع مردم استان ما را مستلزم به حمایت از تولیدکنندگان می کند، تاکید کرد: تا زمانی بخش خصوصی استان رونق نگیرد و تعداد واحدهای تولیدی افزایش نیابد استان حرفی برای زدن ندارد.

آخرین ویرایش در سه شنبه, 15 مهر 1399 ساعت 17:21
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره