اخبار برگریده
شنبه, 01 ارديبهشت 1403 11:15

پنج شنبه, 13 شهریور 1399 ساعت 09:00
  • .

لزوم ایجاد مقطع دکترا درخراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی حمایت قاطع علوم را برای دایر کردن مقطع دکترا در رشته های مورد نیاز استان خواستار شد.

به گزارش نسیم امروز، محمد علی شجاعی در دیدار معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با استاندار خراسان شمالی، نبود مقطع دکترا در استان را موجب خروج نیروی انسانی توانمند دانست و گفت: از وزارت علوم خواستار نگاه ویژه ای به خراسان شمالی جهت دایر کردن مقطع دکترای رشته های مورد نیاز استان داشته باشد.

شجاعی با اعلام همکاری استان با وزات علوم، تحقیقات و فناوری برای اجرای طرح آمایش آموزش عالی، افزود: دغدغه های مسئولان و نمایندگان استان در خصوص دانشگاه کوثر، اسفراین و شیروان باید در نشستی تخصصی در تهران بررسی تا در روند همکاری جهت اجرای طرح مشکلی وجود نداشته باشد.

وی هدف از اجرای طرح آمایش آموزش عالی در استان را تقویت دانشگاه کوثر و دانشگاه های شهرستان ها توصیف کرد و افزود: قرار است شیروان قطب دانشگاه کشاورزی و اسفراین مجتمع رشته های فنی استان شود و دانشگاه جامع مکاتبات اداری را با وزارتخانه پیگیری کند.

شجاعی با تاکید به ایجاد حلقه اتصال بین رشته های دانشگاهی و نیاز استان، مطرح کرد: در بخش کشاورزی مازاد دانش آموخته نداریم اما چون نیرو را به خوبی به کار نمیگیریم و زنجیره های تولید به هم متصل نیستند مازاد می بینیم.

وی اشاره داست: خراسان شمالی استانی یکدست و همراه است و همه مسئولان به بلوغ همراهی نظام و حاکمیت برای اجرای برنامه ها و انجام کارها رسیده اند.

شجاعی با بیان اینکه استان برای اجرای طرح آمایش آموزش عالی همکاری لازم را با وزات تحقیقات، علوم و فناوری دارد اما در گام نخست باید دغدغه های استان برطرف شود، گفت: موازی و بدون توجه به نیاز رشته های دانشگاهی در استان تعریف کردیم و اکنون دانش آموخته بیکارداریم که باید به دنبال ساماندهی آموزش عالی باشیم.

گفتنی است در این نشست، نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران حوزه آموزش عالی استان نیز حضور داشتند.

آخرین ویرایش در پنج شنبه, 13 شهریور 1399 ساعت 09:00
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره