اخبار برگریده
جمعه, 31 فروردين 1403 12:08

پنج شنبه, 06 شهریور 1399 ساعت 18:57
  • .

شرکت های تعاونی محور طرح های توسعه شوند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر لزوم توجه جدی به تعاونی ها گفت: شرکت های تعاونی محور طرح های توسعه شهرستان فاروج شوند

به گزارش گروه دریافت نسیم امروز، محمد علی شجاعی در نشست اقشار مختلف مردم و بررسی مسائل و مشکلات شهرستان فاروج به نقش مهم تعاونی ها اشاره کرد و گفت: تعاونی ها فقط شکل گرفته اند اما کاری به آنان داده نمی شود در حالیکه مردم محور اصلی در این تعاونی ها هستند.

وی افزود: سند توسعه شهرستان مسیر حرکت ما باید در راه خدمت رسانی به مردم باشد. وی با بیان اینکه وحدت و انسجام بین تمام قوا در استان موجب شده تا هرکاری را در مسیر خدمت رسانی به سرانجام برسانیم، تصریح کرد: من برای کار کردن آمده ام و برایم مهم نیست تا چه زمانی این وظیفه را عهده دار هستم. شجاعی ، استقرار تیم کارشناسی بازرسی استانداری در هفته آینده در شهرستان فاروج را الزامی دانست و گفت: مطالبات مردمی در حوزه های مختلف شهرداری، فرمانداری، ادارات شهرستانی و بخشداری ها پیگیری شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی افزود: پیشران نخست اقتصادی استان و شهرستانها در سند توسعه، کشاورزی است لذا نیازمند ارائه طرح های بیشتری برای پیشرفت این حوزه هستیم شجاعی با اشاره به اینکه شهرستان فاروج رتبه نخست تولید زعفران کشور و رتبه نخست تولید انگور استان را داراست خاطرنشان کرد : لذا نیازی به معرفی ندارد اما شاهد معیشت سخت و عدم درآمد مردم این شهرستان هستیم بنابراین سند توسعه استان به معنای دفترچه راهنما است.

وی تاکید کرد : انگور و زعفران محورهای توسعه شهرستان فاروج قرار گیرد و تغییر الگوی کشت، ترویج و توسعه در شهرستان فاروج که عمده معیشت مردم از راه کشاورزی است الزامیست.

استاندار خراسان شمالی گفت: در حوزه صنعت و معدن باید به سمت فرآوری محصولات معدن رفت زیرا در این حوزه عقب هستیم که منجر می شود به سمت خام فروشی بروند لذا نیازمند ارائه طرح در این حوزه هستیم پس توسعه شرکت های کشت و صنعت و فرآوری محصولات کشاورزی در این شهرستان الزامیست.

محمد علی شجاعی اظهار داشت: حوزه گردشگری که مزیت دیگر شهرستان فاروج است باید توسعه و به روز شود تا جذب بیشتر گردشگر را شاهد باشیم.

وی افزود :ارائه طرحی بزرگ و جامع گردشگری برای پیشرفت و توسعه فضای توریستی شهرستان فاروج با محوریت اداره کل میراث فرهنگی استان در دستور کار قرار گیرد و تا یک هفته آینده ارائه شود.

وی گفت: سرمایه گذاران شاهد پروسه طولانی اداری هستند و این به معنای ضعف سیستم دولتی است اما سرمایه گذاران نباید در مسیر تشخیص خود اقدام به سرمایه گذاری کنند بلکه باید در مسیر مزیت های استان و شهرستانها حرکت کنند. شجاعی تصریح کرد: مدیر باید یک اثر، یا طرح در طول دوران مدیریت خود با تاکید بر شناسایی پتانسیل منطقه برای نسل های آینده برجای بگذارند و این اقدام به معنای تسلط دانایی است.

شجاعی اظهار داشت: داشتن نگاه و بینش سیاسی سر جای خود باید باشد اما نباید از خدمت رسانی به مردم و خانواده های شهدا و ایثارگران غفلت کرد. شجاعی با گلایه از مدیران بسبب نبود زیرساختها در گلزار های شهدای این شهرستان آن را کم لطفی به جایگاه آنان دانست و افزود: اگر من جای هر یک از مدیران متولی بودم مشکلات حوزه گلزار شهدای شهرستان ها را حل می کردم چون جزو وظایف ماست.

وی بر تدوین سند بانوان با تاکید بر دیده شدن جزئی ترین مسائل شهرستان این قشر تاکید و در ادامه افزود: برگزاری دوره تربیت مربی ورزشی بومی در راستای توسعه حوزه ورزش بانوان انجام شود.

وی افزود: نرخ اشتغال بانوان شهرستان فاروج ۷درصد از متوسط کشور، بالاتر است اما باید فضای درآمد بیشتری را برای این قشر که عمدتا سرپرست خانوار هستند فراهم کرد.

شجاعی خاطرنشان کرد: ارتقای ۱۱ پله ای آمار فضای کسب و کار خراسان شمالی در کشور به معنای حال خوب استان است و این نشان دهنده تلاش و کوشش تمام اجزای حاکمیت است.

آخرین ویرایش در پنج شنبه, 06 شهریور 1399 ساعت 18:57
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره