اخبار برگریده
جمعه, 31 فروردين 1403 23:03

جمعه, 03 مرداد 1399 ساعت 11:01
  • .

تبیین ارزش‌ها و خاطرات شهدا زمینه ساز گام دوم

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اهمیت گرامیداشت نام و یاد شهدا و خانواده شهدا و تلاش برای آشنایی نسل جوان با سرمایه های معنوی جامعه، گفت: تبیین ارزش‌ها و خاطرات شهدا، راه را برای گام دوم انقلاب فراهم می کند.

به گزارش نسیم امروز، سید عباس صالحی در نخستین برنامه طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» خراسان شمالی در ارتباط زنده تصویری با خانواده شهیدان "حمیدی زاده" اظهارداشت: ارتباط با خانواده شهدا برای ما افتخار است و امروز در چهلمین سالگرد دوران دفاع مقدس، یادآوری این حماسه و قدردانی از خانواده شهدا مایه مباهات همه ماست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه راه شهدا ادامه دارد و با همین نگاه برنامه های مختلفی از جمله طرح "سه شنبه های تکریم" تدوین شده تا در خدمت خانواده شهدا باشیم و به یاد بیاوریم که همچنان خاطرات شهدا در ذهن و فکر ما زنده است، بیان کرد: جایگاه شهدا نزد همه ما رفیع و بلندمرتبه است و همه باید قدردان شهدا و خانواده شهدا باشیم.

وی با بیان اینکه شهدا الگوهای بزرگ برای زوایای مختلف زندگی ما هستند، افزود: تفکر و فرهنگ اسلامی برای شهدا ارزش بسیاری قائل است و به ما می گوید اگر می خواهیم به قله و هدف خلقت و خلوص واقعی برسیم باید از شهدا الگو بگیریم چرا که این سبکبالان در دامنه و عمق اخلاص و فداکاری بوده اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه ما دو نوع علم و آگاهی داریم؛ آگاهی که آموختنی است و آگاهی که در جان انسان‌ها نفوذ دارد و شهدا از آن انسان‌هایی هستند که دارای علم و آگاهی درونی و عمقی بوده که از سرچشمه وجودی آنان جوشیده لذا حمکت‌هایی در زندگی آنان مشاهده می کنیم که شاید هیچ جای دیگر نتوان به این حکمت ها رسید.

وی شهدا را چراغ راه زندگی ما خواند که ما را در مسیر درست الهی هدایت می کنند و گفت: امید داریم در طرح سه شنبه های تکریم بتوانیم عطر و بوی معطر شهدا و خانواده شهدا را به جامعه به ویژه نسل جوان منتقل کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از حضرت زینب (س) به عنوان اسوه صبر و مقاومت نام برد و با اشاره به بیان خاطرات مادر شهیدان "حمیدی زاده" گفت: واژه‌هایی که این مادر شهید به کار برد هرچند ساده اما مفهومی بود و لازم است این مفاهیم برای نسل جوان امروز هم بازگو شود.

صالحی با بیان اینکه این مواجهه به همه کمک می کند راه را برای ادامه مسیر چهل ساله دوم انقلاب فراهم کنیم، شهادت را بخش عظیمی از سرمایه‌های معنوی جامعه خواند و گفت: در این دیدارها، خاطرات خوب و ارزشمندی برای نسل جوان وجود دارد که می توانند بی واسطه از آنها الگوبرداری کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین "حبیب‌رضا ارزانی"، رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور نیز در این ارتباط زنده تصویری، از حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از طرح "سه شنبه های تکریم" تقدیر کرد و گفت: این طرح به مناسبت چهلمین سالگرد دوران دفاع مقدس و با همکاری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در کشور اجرایی می شود.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی طی سال ۹۱ اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود بر پویایی کانون‌های فرهنگی و هنری و با همکاری بسیج تاکید کرده اند که در این راستا تفاهمنامه ای با هدف تقویت فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد منعقد شده که امیدواریم مایه خیر و برکت برای مساجد باشد.

در ادامه این برنامه از مادر شهیدان "نریمان و فیروز حمیدی زاده" که خواهر شهید "عقیل حمیدی پور" هم هستند، با اهدای لوح یادبود تجلیل شد.

آخرین ویرایش در جمعه, 03 مرداد 1399 ساعت 11:01
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره