چاپ کردن این صفحه .
شنبه, 28 تیر 1399 ساعت 09:12
  • .

تکلیف کندروی و تندروی مجلس در بیانات رهبری

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نماینده اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب تکلیف کندروها و تندروهای مجلس را مشخص کرد.

به گزارش نسیم امروز، امان الله حسین پور با بیان اینکه سخنان اخیر رهبری در مقایسه با منویات پیشین معظم له در مواجهه با نمایندگان سایر مجالس کم نظیر بود، اظهار داشت: نمایندگان مجلس یازدهم باید متوجه این امر باشند که با توجه به موقعیت اقتصادی کشور، تنها نقطه امید مردم و اتکای مجریان به معنی حقیقی به خانه ملت است، به گونه ای که موضع گیری ها و رفتار آنها باید در همین مسیر تعریف شود.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان باید پیرو منویات رهبری از حواشی پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: بحثی که برخی از نمایندگان زیر عنوان استیضاح رییس جمهوری مطرح کرده بودند، در عمل به هیچ عنوان به صلاح کشور نیست، زیرا بازخوردی جز وقفه در کارهای اجرایی و عقب افتادگی نمی تواند داشته باشد.

حسین پور افزود: در واقع در اوضاع کنونی، نمایندگان از انجام هر عملی که باعث وقت کشی در ارایه خدمت شود، باید پرهیز کنند و با راهکار دادن به دولت و در نهایت طرح سوال از دولتمردان، به نقش خود در وضعیت کنونی بپردازند.

وی با اشاره به اینکه برای برون رفت از وضعیت اقتصادی حاضر طرح های مجلس باید اثرگذار، فوری و هدایتگر باشد، تصریح کرد: تعداد روزهای صحن علنی در مجلس بازخورد چندانی نخواهد داشت بلکه وقت گذاری بیشتر در کمیسیون های تخصصی مجلس و سوال از وزرا، تعامل و توجیه یکدیگر نیاز کشور است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تقویت نقش نظارتی مجلس خاطرنشان کرد: آنچه که در مجلس گذشته علیرغم تصویب قوانین زیاد، کمرنگ شده بود، نقش نظارتی آن بود که باید در این دوره این نقش مهم مجلس از سطح کلان کشور تا پایین ترین سطوح، یعنی تا شهرستان ها و بخش ها را دربرگیرد.

رهبر معظم انقلاب در نخستین دیدار خود با نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که به صورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، وکلای ملت را به تعامل با سایر قوا فراخوانده و تاکید کردند: در شرایط حساس سال آخر دولت و همچنین سال اول مجلس، باید دو قوه فضا را به گونه ای مدیریت کنند که به کارهای مهم کشور لطمه نخورد.

ایشان با تاکید بر «توجه به مسائل کلیدی و اصلی کشور و پرهیز از دچار شدن به حاشیه‌ها و اولویت دادن به مسائل فرعی»، موضوعات اقتصادی شامل «تولید، اشتغال، مهار تورم، مدیریت نظام پولی و مالی، و عدم وابستگی اقتصاد کشور به نفت» را مسایل اساسی کشور برشمردند./ ایرنا

آخرین ویرایش در شنبه, 28 تیر 1399 ساعت 09:12
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn