اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 16:50

چهارشنبه, 31 ارديبهشت 1399 ساعت 12:11
  • .

میزان زکات فطریه اعلام شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: میزان زکات فطریه هر فرد در این استان در ماه مبارک جاری ۸۰ هزار ریال تعیین شده است.

به گزارش نسیم امروز،  حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در نشست شورای زکات استان، تعیین این مبلغ را بر اساس در نظر گرفتن قیمت ۲۰ هزار ریال برای هر کیلوگرم گندم عنوان کرد و اظهار داشت: همچنین میزان کفاره افطار غیرعمد روزه در هر روز ۲۵ هزار ریال و کفاره افطار عمد نیز یک میلیون و ۶۰۰ هزار ریال اعلام می‌شود.

وی با اشاره به ساماندهی مکان‌های جمع آوری زکات فطریه در نقاط مختلف استان، خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این امر در چند سال اخیر، میزان زکات فطریه جمع آوری شده و محل هزینه‌کرد آنها به صورت دقیق مشخص می شود و شاهد شفافیت در پرداخت زکات هستیم به گونه ای که مردم می دانند از پول آنها چه استفاده هایی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه جمع آوری زکات فطریه در مساجد و دیگر مکان‌ها فقط با هماهنگی دبیرخانه شورای زکات صورت خواهد گرفت، تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال نماز عید فطر در مساجد مختلف استان برگزار می شود، بنابراین باید سهمی از زکات فطریه نیز به مساجد اختصاص پیدا کند.

مردم، فطریه خود را اینترنتی پرداخت کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار حراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به ساماندهی زکات فطره زیر نظر شورای زکات استان اظهار داشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت فاصله ‌گذاری اجتماعی، باید رویکرد این باشد که مردم زکات فطریه و کفاره خود را از طریق سامانه های اینترنتی پرداخت کنند.

ولی الله حیاتی با بیان اینکه تمامی تمهیدات لازم امنیتی و انتظامی برای برگزاری نماز عید فطر در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: بر خلاف سال های گذشته که شاهد برگزاری باشکوه و گسترده نماز عید فطر در یک مکان واحد بودیم امسال باید از حالت تجمیعی و گسترده برگزاری نماز جلوگیری شود، به گونه ای که نماز عید فطر در مساجد مختلف اقامه خواهد شد.

وی با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط نمازگزاران، تصریح کرد: استفاده از فضای باز مساجد برای برگزاری نماز عید فطر، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش و وسایل شخصی مورد نیاز باید مورد توجه نمازگزاران قرار گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی نیز با اشاره به اینکه امسال هر مسجد به عنوان یک پایگاه جمع آوری فطریه پیش بینی شده است، افزود: امسال ۲۳۰ پایگاه‌ مستقر در ادارات کمیته امداد، مراکز نیکوکاری و میادین سطح شهرهای استان آماده جمع‌آوری فطریه هستند.

مجید الهی راد با اشاره به پیش بینی شیوه‌های جدید اینترنتی برای تسهیل فرآیند پرداخت فطریه، گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا، شهروندان می توانند از طریق کد دستوری #۵*۰۵۸*۸۸۷۷* فطریه خود را به نیازمندان و محرومان پرداخت کنند.

وی افزود: همچنین چهار شماره کارت به‌صورت مجازی برای پرداخت فطریه، کفارات عمد و غیرعمد و فطریه سادات در استان پیش‌بینی‌ شده است.

عید فطر ماه رمضان پارسال ۱۷ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال زکات فطریه و کفاره توسط هزار و ۱۵۰ پایگاه برپا شده در شهرها و روستاهای خراسان شمالی جمع آوری شده بود.

آخرین ویرایش در چهارشنبه, 31 ارديبهشت 1399 ساعت 12:11
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره