چاپ کردن این صفحه .
شنبه, 27 ارديبهشت 1399 ساعت 12:40
  • .

افزایش شمار مبتلایان به کرونا نگران کننده است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون سیاسی، امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: افزایش شمار مبتلایان به کرونا در خراسان شمالی نگران کننده است.

به گزارش نسیم امروز، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: با توجه به افزایش روند ابتلا به کرونا در چند روز اخیر، ازروز شنبه در تمامی کانون‌های جمعیتی، صنوف و مکان‌های پرتجمع مقررات سختگیرانه‌تری در خصوص اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در تمامی شهرستان‌های استان اعمال می‌شود.

ولی الله حیاتی، در گفت و گو با سیمای استانی اترک اظهار داشت: با توجه به روند افزایشی شیوع کرونا در سه روز گذشته، بنا به دستور استاندار در جلسات کارشناسی متعدد، مقرراتی سختگیرانه برای تمامی کلنی های جمعیتی از قبیل دفاتر پیشخوان دولت، دفاتر قضایی، پلیس +۱۰، فروشگاه‌ها و ناوگان حمل و نقل عمومی درون و برون شهری که فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند، به شدت اعمال می شود.

وی افزود: بر این اساس تمامی فرمانداران شهرستان ها موظف شده اند تا همانند گذشته این مقررات و برخوردها را تشدید کرده و دغدغه و نگرانی مردم در خصوص همه‌گیری این ویروس در استان را به حداقل برسانند.

حیاتی در خصوص وضعیت دسترسی مردم به اقلام بهداشتی نیز گفت: در ابتدای پیدایش این بیماری، خراسان ‌شمالی در تامین الکل و ماسک با کمبود مواجه بود ولی با تدبیر استاندار و مدیران استانی در حال حاضر الکل مورد نیاز استان در استان تولید می شود و نه تنها کمبودی در زمینه تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم وجود ندارد بلکه با افزایش تولید، امکان ارسال آن به دیگر استان‌ها را نیز داریم.

وی از مردم خراسان شمالی خواست رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند و از کنار آن عادی نگذرند زیرا که مردم محوریت اصلی را در کاهش زنجیره شیوع و انتقال این ویروس دارند.

حیاتی از افزایش گروه های نظارتی نیز خبر داد و گفت: این نظارت‌ها را بیشتر در حوزه های مختلف و مراکز جمعیتی و پرازدحام استان خواهیم داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی در خصوص اعتبارات ویژه برای مقابله با کرونا نیز گفت: با پیگیری استاندار برای مقابله با کرونا اعتبارات ویژه ای از سوی وزارت بهداشت و سازمان مدیریت به استان اختصاص یافته که بر اساس اولویت بین شهرستان های استان توزیع می شود.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در خراسان شمالی در ۲ هفته اخیر نگرانی هایی را برانگیخته است.

مسوولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، اگر چه یکی از دلایل این افزایش جهشی ابتلا را افزایش نمونه گیری از سرپایی ها عنوان می کنند اما بی اعتنایی شهروندان به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی، به خصوص در میان فعالان صنفی از دیگر علل افزایش آمار مبتلایان ذکر می شود.

آخرین ویرایش در شنبه, 27 ارديبهشت 1399 ساعت 12:40
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn