چاپ کردن این صفحه .
شنبه, 20 ارديبهشت 1399 ساعت 11:22
  • .

موانع موجود در مسیر تولید برطرف شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: جهش تولید بیش از آنکه نیاز به سرمایه‌گذاری و خلق امکانات جدید داشته باشد، نیازمند آن است که موانع موجود در مسیر تولید برطرف شود.

به گزارش نسیم امروز، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در خطبه مجازی نماز جمعه مرکز استان خراسان شمالی با تأکید بر لزوم مراقبت برای تن ندادن به کاهلی و اهتمام ناکافی نسبت به شعار سال، اظهار داشت: با وجود برخی موانع و مشکلات اقتصاد ایران، یقینا امکان و ظرفیت زیادی برای جهش تولید وجود دارد.

وی افزود: اندکی پس از پخش و انتشار پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب، شبهاتی در خصوص امکان تحقق این شعار و بلکه بجا بودن این شعار در محافل مختلف فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مطرح شد و شبهه‌افکنان به این موضوع اشاره می‌کردند که اقتصاد ایران هم‌اکنون دچار یک رکود و رخوت شدید است که به‌خصوص با کاهش فروش و سقوط قیمت نفت از یکسو و شیوع بیماری ویروس کرونا و انتظار رکود اقتصاد جهانی از سوی دیگر به این زودی‌ها بر مدار افزایش تولید قرار نخواهد گرفت، لذا طرح این شعار را مخدوش می خواندند.

وی با بیان اینکه فارغ از نیات شبهه‌کنندگان، در پاسخ به این سوال باید گفت که جهش تولید نیازمند رفع موانع است، افزود: با بررسی ظرفیت‌های موجود در بخش‌های مختلف تولیدی کشور نخستین سوالی که به ذهن متبادر می‌شود، علت به فعلیت نرسیدن این ظرفیت‌ها تاکنون است.

امام جمعه بجنورد گفت: وجود موانعی در مسیر تولید در کشور که از آزاد شدن انرژی فوق‌العاده متراکم در بخش تولید جلوگیری می‌کند علت به فعلیت نرسیدن این ظرفیت‌ها است.

وی تصریح کرد: رفع موانع تولید موجب رهاسازی خودکار انرژی نهفته در بخش‌های مختلف تولیدی کشور می‌شود، اما این اقدام مستلزم برنامه‌ریزی دقیق است.

یعقوبی با بیان اینکه امکان تبدیل بحران‌های امسال به فرصت‌هایی برای جهش تولید وجود دارد، گفت: در شرایطی که کاهش تقاضا برای نفت و به‌تبع آن سقوط قیمت نفت و نیز شیوع ویروس کرونا به‌عنوان تهدیدهایی جدی در مسیر جهش تولید در کشور معرفی می‌شوند، با برنامه‌ریزی صحیح امکان تبدیل این دو تهدید به فرصت وجود دارد.

وی افزود: با کاهش قیمت نفت به‌طور خودکار صرفه صادرات نفت کاهش خواهد یافت و بلکه حذف خواهد شد، این در حالی است که تولید فرآورده‌ها و مشتقات پتروشیمی، نفت و گاز همچنان دارای صرفه و سود اقتصادی قابل‌ملاحظه ای است.

آخرین ویرایش در شنبه, 20 ارديبهشت 1399 ساعت 11:22
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn