اخبار برگریده
پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 12:26

پنج شنبه, 11 ارديبهشت 1399 ساعت 12:17
  • .

شهید مطهری؛ شهید اسلام ناب بود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: شهید مطهری، شهید اسلام ناب بود؛ زیرا جز علم و پژوهش و معلمی چیز دیگری در او نبود.

به گزارش نسیم امروز، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالقاسم ابوالقاسم یعقوبی در نشست با مسؤولان آموزش و پرورش خراسان شمالی که به مناسبت هفته معلم برگزار شد، اظهار کرد: نام این شهید والامقام در کشور و نظام اسلامی ماندگار شده و هر سال روز و هفته معلم بر محور اندیشه‌های این شهید عزیز برگزار می‌شود.

وی : شهید مطهری هم معلم دانش و هم مولد بینش بود؛ یعنی تنها دانش ارائه نمی‌داد؛ بلکه هم دانش و هم بینش می‌داد.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی تصریح کرد: کتاب‌های شهید مطهری از ساده‌ترین تا سخت‌ترین، هر سطر آن یک نکته دارد به‌گونه‌ای که به هر مخاطبی به فراخور درک او، ارتقای فکری و اعتلای اخلاقی و روحی می‌دهد به انسان می‌داد.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه امام ایشان را حاصل عمر خود می‌دانست و تعریفی از این بالاتر نمی‌شود، گفت: فلسفه حکمت و فقه و سیاست امام خمینی (ره) در آثار و تفکر شهید مطهری هویدا است؛ یعنی شهید مطهری تجلی افکار و اندیشه‌ها و منش بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی بود.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: شهید مطهری شاگرد امام و علامه طباطبایی و بزرگان دیگر بود و درعین‌حال بسیار خاکی و مردمی بود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید چرایی نام‌گذاری روز معلم به نام شهید مطهری برای دانش آموزان ما تبیین شود، اظهار کرد: دانش‌آموز ما باید هم در کسب دانش و هم بینش تلاش کند؛ زیرا اگر دانش باشد بینش نباشد خطرناک است و از سوی دیگر بینش بدون دانش هم خطرناک است چراکه این دو بال پرواز هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین یعقوبی اضافه کرد: کسانی که بینش نداشته باشند خطرناک هستند در طرف مقابل افراد فاقد علم و جاهل هم خطرناک هستند چراکه دانش و بینش و علم و بصیرت مکمل هم هستند.

امام‌جمعه بجنورد گفت: دانش و بینش دو بال پرواز برای بالندگی انسان به شمار می‌روند، جامعه‌ای که از دانش ژرف و عمیق و از بصیرت و بینش درست و سالم بهره‌مند باشد قدرت پرواز او در فضای علم و عمل و تعلیم و تربیت از اوج بیشتری برخوردار خواهد بود.

سرمایه انسانی عظیم آموزش‌وپرورش باید در مسیر کادرسازی برای نظام اسلامی به کار گرفته شود

حجت‌الاسلام و المسلمین یعقوبی با بیان اینکه ایمان به معنای داشتن بصیرت و بینش عمیق و جهان‌بینی زیبا و عالم را هدف‌دار دیدن است، اظهار کرد: شهید مطهری همه این موارد را داشت.

وی افزود: معلم و دانش‌آموز ما باید شهید مطهری را الگوی خود قرار داده تا هم در کسب دانش و هم در کسب بینش تلاش کند.

وی خاطرنشان کرد: فضای مجازی امروز بینش غلط به فرزندان ما می‌دهد و مسیر دانش و بینش ما را تغییر می‌دهد.

امام جمعه بجنورد افزود: مسئولان دقت کنند شیادان و صیادان در کمین هستند تا فرزندان ما یا بی‌سواد باشند یا اگر سواد دارند بینش درستی نداشته باشند؛ زیرا توأم شدن سواد و بینش می‌تواند کارهای بزرگی بکند.

حجت‌الاسلام و المسلمین یعقوبی تصریح کرد: گسترش و عمق‌بخشی به دانش و تحلیل درست و بینش عمیق در مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می‌تواند نقش برجسته‌ای در شئون مختلف جامعه داشته باشد؛ زیرا به عنوان مثال اگر اقتصاد درست نشود فرهنگ هم درست نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد نقش زیادی در فرهنگ دارد، اظهار کرد: اگر اقتصاد کشور فلج و مریض و معیوب باشد در فرهنگ هم تأثیرگذار است.

یعقوبی افزود: الان اقتصاد جامعه ما مریض است، اینکه رهبری چندین سال است مسائل اقتصادی را به عنوان شعار سال تعیین می‌کنند به این دلیل است که دشمن قصد دارد ما را از نظر اقتصادی وابسته کند و وقتی از نظر اقتصادی وابسته باشیم یقین بدانید از نظر فرهنگی هم وابسته می‌شویم.

وی اظهار کرد: آموزش‌وپرورش سرمایه‌دارترین بخش جامعه است و سرمایه‌های انسانی با ظرفیت در اختیار این نهاد است، این دوران بهترین دوران عمر انسان‌ها است و اگر این فرصت را درست قدردانی نکنیم کفران نعمت کرده‌ایم.

یعقوبی تصریح کرد: دوره تحصیلی دانش‌آموزی فرصت و ظرفیت بی‌نظیری برای ارتقای دانشی و بینشی است که باید غنیمت بشماریم و نگذاریم این فرصت تبدیل به تهدید شود.

وی خطاب به مسئولان آموزش‌وپرورش گفت: فرزندان این کشور نونهالانی هستند که به دست باغبانان امین و علیم سپرده شده‌اند، این سرمایه انسانی عظیم در آموزش‌وپرورش باید در مسیر کادرسازی برای نظام اسلامی به کار گرفته شود و با تزریق روحیه انقلابی و جهادی، مدیرانی شیفته خدمت و نه تشنه قدرت را به منصه ظهور برساند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد فرصت آموزش‌وپرورش را به تهدید تبدیل کند و مقابله با این تهدید وقتی میسر است که ما هم دانش سالم و هم بینش صحیح را به دانش‌آموزان بدهیم تا با این دو بال اوج گیرند و نام‌گذاری این هفته به نام شهید مطهری هم با همین فلسفه است.

آخرین ویرایش در پنج شنبه, 11 ارديبهشت 1399 ساعت 12:17
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره