اخبار برگریده
جمعه, 31 فروردين 1403 20:54

دوشنبه, 23 تیر 1399 ساعت 14:04
  • .

ایجاد 321 هزار اشتغال در بهار سال 98

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

ریئس جمهور از ایجاد 321 هزار استغال در بهار سال جاری نسبت به بهار پارسال خبر داد.

 به گزارش نسیم امروز ؛ دکتر حسن روحانی با تبریک تولد حضرت امام رضا (ع) در جمع مردم شیروان اظهار کرد : در بهار سال جاری 321 هزار اشتغال نسبت به بهار پارسال ایجاد شده است.

وی افزود : نرخ بیکاری پارسال 12/01 درصد بود ولی امسال به 10/08 درصد کاهش یافته است.

مقام عالی دولت تدبیر و امید در ادامه خاطر نشان کرد : در سال۹۶ بدهی خارجی ایران ۱۲میلیارد و ۴۰۰میلیون بوده ولی امروز۹/۵ میلیارد است و 25% بدهی های خارجی ایران کاهش یافته است.

دکتر روحانی تصریح کرد :در آغاز انقلاب ۷۰۰۰مگاوات برق تولید می کردیم ولی در آغاز دولت یازدهم در سال ۹۲، ۶۹هزار مگاوات برق و امروز ۸۱هزار مگاوات برق تولید می کنیم ودر طول این ۶سال ۱۲هزار مگاوات برق افزوده شده است.

وی خاطر نشان کرد : در سال های آغازین انقلاب شکوهمند اسلامی ، ۱۹سد داشتیم و در آغاز دولت یازدهم در سال ۹۲، ۱۴۴سد و امروز ۱۷۹سد فعال است و در طول ۶سال ،۳۵سد تکمیل و افتتاح کردیم.

دکتر روحانی تاکید کرد : همه اقدامات انجام یافته توسعه ای ، بیانگر این است که کشور در مسیر توسعه خود با وجود همه فشارها ثابت قدم است.

*اختصاص 10 هزار و 500 میلیارد تومان برای افتتاح پروژه های خراسان شمالی در سفر جاری

رئیس جمهور در ادامه گفت : در سفرجاری برای افتتاح پروژه ها 10 هزار و 500 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

دکتر روحانی با اشاره به افتتاح پروژه شمش آلومینای جاجرم بیان کرد : طرح بزرگ اقتصادی و صنعتی شمش آلومینای جاجرم با سرمایه گذاری هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد و با این افتتاح یک مرکز بزرگ تهیه ی پودر و شمش آلومینا در کشور ایجاد می شود.

*در زمینه آب و برق ۳هزار و ۷۰۰میلیاردتومان طرح و پروژه افتتاح می شود

رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: سد و کانال های انتقال آب در چندیر افتتاح خواهد شد که با افتتاح این سد به ۳۰روستا با جمعیت ۲۱ هزار نفر و ۵۶۰ هکتار آبرسانی خواهد شد.

دکتر روحانی افزود : فاز دوم نیروگاه گازی شیروان و همچنین پست برق این شهر به عنوان یک بخش بزرگ تامین کننده برق استان افتتاح می شود.

*بزرگراه بجنورد به گرگان و قطار خراسان شمالی دو پروژه بزرگ برای باب الرضا (ع)

رئیس جمهور تصریح کرد : پروژه بزرگراه بجنورد به گرگان و طرح راه آهن ۲پروژه با اهمیت بالا در استان است که تا پایان دولت به سرانجام می رسد .

مقام عالی دولت تدبیر و امید در شهرستان شیروان بیان کرد : برای افتتاح بزرگراه بجنورد به گرگان ۲۰۰میلیاردتومان و برای فاز اول طرح راه آهن خراسان شمالی که جوین به اسفراین را وصل میکند ،۲۰۰میلیارد تومان اختصاص یافته است.

دکتر روحانی همچنین گفت : برای حمایت از ورزشکاران و ساخت و تکمیل استادیوم ها در خراسان شمالی 7میلیاردتومان اختصاص یافته است.

رئیس جمهور تاکید کرد: سختی داریم ولی روحیه بلند و بزرگی در برابر دشمنان داریم و در واقع سختی هست ولی دل مرده نیستیم و از این پیچ تاریخی عبور خواهیم کرد.

* آمریکا شکست خورده تر از گذشته

رئیس جمهور گفت : امروز آمریکا از هر زمان دیگری شکست خورده تر است چرا که تلاش های آمریکا در شورای حکام برای تحت فشار گذاشتن ایران و تحریم های سنگین برای شکستن مقاومت مردم ایران ناکام مانده است.

آخرین ویرایش در پنج شنبه, 27 تیر 1398 ساعت 18:35
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره