اخبار برگریده
سه شنبه, 29 اسفند 1402 08:24

جمعه, 05 فروردين 1401 ساعت 01:00

حجت الاسلام يعقوبي: خراسان شمالي را از خواب آلودگي نجات دهيد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

 امام جمعه بجنورد با انتقاد از تاخير درانتصاب مديران جديد در خراسان شمالي و بلاتكليفي ادارات استان، از مسئولان ارشد خراسان شمالي خواست تا هر چه زودتر استان را از حالت بلاتكليفي و برزخ گونه نجات دهند.

 به گزارش نسیم ینوز، حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته مركز خراسان شمالي كه در محل مصلاي امام خميني(ره) بجنورد برگزار شد، از تاخير و تعلل مسئولان ارشد استان در انتخاب مديران جديد انتقاد كرد.

او از مسئولين ارشد خراسان شمالي خواست تا از حجله بيرون بيايند و استان و ادارات و دستگاه ها را از بلاتكليفي نجات دهند، حجت الاسلام يعقوبي اضافه كرد: حدود سه ماه گذشته اما هنوز بسياري از كارها در خراسان شمالي متوقف است و استان در حالت برزخي قرار دارد.

به گفته او حالت برزخي از قيامت سخت تر است چون تكليف انسان مشخص نيست، قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي خطاب به مسئولان ارشد استان افزود: يعني خراسان شمالي چهار نفر آدم درست و حسابي ندارد كه اين قدر براي انتخاب مديران و مسئولان جديد تعلل مي كنيد.

حجت الاسلام يعقوبي اظهار كرد: خراسان شمالي نيروها و مديران توانمند زيادي دارد و نبايد به فكر آوردن اتوبوسي نيروهاي غيربومي باشيم.

وي با بيان اين كه سه ماه گذشت و استان سه ماه عقب افتاده است، اضافه كرد: مسئولان هر چه سريع تر رايزني كرده و با انتخاب مديران جديد، خراسان شمالي را از حالت خواب آلودگي نجات دهند.

رييس شوراي فرهنگ عمومي خراسان شمالي گفت: اكنون در بسياري از ادارات مشخص نيست مديركل رفتني است يا ماندني و اين بلاتكليفي اجراي طرح ها و پروژه هاي مختلف را تحت تاثير قرار داده است.

وي عنوان كرد: چند مدت ديگر نيز به دليل توقف پروژه ها، بودجه ها برگشت مي خورد و استان زياني مضاعف متحمل مي شود.

امام جمعه بجنورد تصريح كرد: البته من در عزل و نصب ها دخالت نمي كنم و مسئولان هر خوبي و بدي كه به بار بياورند؛ مسئول آن نيستم اما خيرخواه هستم و از تريبون نماز جمعه از روي دلسوزي و وظيفه، مسئولان را نصيحت مي كنم.

تيم مذاكره كننده ايران حق عقب گرد در مذاكرات هسته اي را ندارد

خطيب نماز جمعه بجنورد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مذاكرات هسته اي ايران و گروه 1+5 در ژنو، عنوان كرد: پيام ملت ايران به مذاكره كنندگان هسته اي كشور اين است كه تحت هيچ شرايطي حق عقب گرد در اين مذاكرات را ندارند.

حجت الاسلام يعقوبي اظهار كرد: بايد از تجربه گذشته درس گرفت چرا كه ما يك بار عقب گرد كرديم و نتيجه آن را نيز ديديم.

به گفته وي توقف سه ساله فعاليت هاي هسته اي ايران در سال هاي گذشته و اقدامات دشمنان، نشان داد كه عقب گرد در مذاكرات هسته اي نتيجه اي جز خفت و خواري ندارد.

حجت الاسلام يعقوبي در ادامه به تبيين لزوم دست يابي ايران به انرژي صلح آميز هسته اي پرداخت و گفت: برخي اين سوال را مطرح مي كنند كه ايران با وجود داشتن منابع زياد نفت و گاز ديگر چه نيازي به انرژي هسته اي دارد؟ او اضافه كرد: اين سوال در ظاهر منطقي است اما در باطن حيله و فتنه دارد.

به گفته امام جمعه بجنورد آيا كشورهايي مانند روسيه و آمريكا كه بزرگترين ذخاير گاز و نفت جهان را در اختيار دارند؛ نيروگاه هسته اي ندارند؟ وي عنوان كرد: ايران انرژي هسته اي را براي نسل هاي آينده خود مي خواهد.

حجت الاسلام يعقوبي اضافه كرد: ما براي نيروگاه هاي برق خود به انرژي هسته اي نيازمنديم و با افزايش جمعيت، نياز ما براي استفاده از انرژي صلح آميز هسته اي در بخش هاي صنعت، كشاورزي، پزشكي و ... بيشتر مي شود.

مرام بسيج جذب حداكثري و دفع حداقلي باشد

خطيب نماز جمعه بجنورد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فرا رسيدن هفته بسيج، عنوان كرد: امام خميني(ره) يادگاري هاي ارزشمندي براي ملت ايران به جا گذاشت كه يكي از آنها بسيج است.

حجت الاسلام يعقوبي اضافه كرد: انقلاب اسلامي، ولايت فقيه، روز قدس و ... برخي از يادگاري هاي ارزشمند بنيان گذار انقلاب اسلامي است و در اين ميان تشكيل بسيج به فرمان امام خميني(ره) نيز از الطاف جليه الهي بود كه نصيب مردم و انقلاب شد.

وي عنوان كرد: در دوران دفاع مقدس دست خدا از آستين انسان هاي مخلص بسيجي بيرون آمد و حماسه دفاع مقدس را خلق كرد.

قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي گفت: بسيج يعني مجموعه اي از انسان هاي متعهد كه وسط ميدان هستند، او افزود: بسيج مدرسه عشق، معرفت، متانت و ادب و مدرسه حضور در محضر الهي است.

حجت الاسلام يعقوبي با اشاره به بيانات اخير مقام معظم رهبري در جمع فرماندهان بسيج سراسر كشور افزود: مقام معظم رهبري سه عنصر بصيرت، اخلاص و عمل به هنگام و به اندازه را سه شاخص اصلي بسيجيان دانستند.

وي گفت: بصيرت قدرت تحليل و تشخيص حق از باطل است و بايد بسيجيان با داشتن اين شاخص در فضاهاي فتنه انگيز راه را گم نكرده و با تحليل درست وقايع تصميم مناسب بگيرند.

حجت الاسلام يعقوبي عنوان كرد: اخلاص نيز پشتوانه بصيرت است چرا كه خودآگاهي و خداآگاهي گوهر گرانبهاي شخصيت يك بسيجي به شمار مي رود.

به گفته وي عمل به هنگام و به اندازه نيز به معناي تصميم و عمل به موقع است، حجت الاسلام يعقوبي اضافه كرد: بر مبناي اين شاخص بسيجيان نبايد هيچ گاه از ولايت و رهبري عقب بمانند و يا جلوتر حركت كنند.

خطيب نماز جمعه بجنورد گفت: امروز وظيفه بسيج پايه گذاري تمدن اسلامي است، به گفته وي بايد همت هاي خود را بالا ببريم چرا كه بسيجي بودن تنها مسجد و پايگاه رفتن و حضور در مراسم ها و مناسبت ها نيست.

او تصريح كرد: امروز بسيجيان نبايد بگذارند كسي از انقلاب فرار كند، به گفته حجت الاسلام يعقوبي مرام بسيج و بسيجي بايد جذب حداكثري و دفع حداقلي باشد.

وي عنوان كرد: البته برخي مواقع دفع لازم است اما اين دفع بايد در حد ضرورت بوده و اصل بر جذب حداكثري افراد باشد.

آخرین ویرایش در جمعه, 01 آذر 1392 ساعت 14:50
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره