اخبار برگریده
پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 21:58

یکشنبه, 11 ارديبهشت 1401 ساعت 10:54
  • .

نایب قهرمان کشتی آسیا: آمادگی روانی دلیل اصلی موفقیتم بود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

داریوش حضرت قلی زاده گفت: آمادگی روانی و تمرینات سخت پیش از رقابت ها دلیل اصلی موفقیت من در رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی آسیا بود.

به گزارش نسیم امورز به نقل از ایرنا، نایب قهرمان کشتی آسیا اظهار داشت: هر قدر هم که جسم آماده و ورزیده باشد، اگر ذهنی که آن را هدایت می کند، آمادگی نداشته باشد جسم به درستی هدایت نمی شد بگونه ای که با وجود تمرینات سخت اگر همراهی و حمایت های دلسوزانه خانواده ام نبود، به این نتایج دست پیدا نمی کردم.

وی با اشاره به تمرینات سخت و فشرده برای این دور از رقابت های آسیایی مغولستان، گفت: هنگام اعزام به این دور از رقابت ها به امید کسب مدال طلا و افتخارآفرینی برای مردم کشورم اعزام شدم و مطمئن بودم تا فینال راه پیدا می کنم ولی کم تجربگی موجب شد که مغلوب نفر دوم المپیک ۲۰۱۶ و صاحب چندین مدال آسیایی جهانی شوم.

حضرتقلی زاده افزود: علیرغم سال های گذشته که به خاطر کرونا مسابقات سطح کیفی خوبی نداشت، امسال سطح کیفی مسابقات بسیار بالا بود و ورزشکارانی از کشورهایی مثل ژاپن، هند، قزاقستان و قرقیزستان جهت شرکت در رقایت ها اعزام شده بودند، تمرینات بازی های اخیر زیر نظر کادر فنی تیم ملی بود که سه مرحله را پشت سر گذراندیم.

نائب قهرمان کشتی آسیا در پاسخ به عدم حمایت برخی مسوولان از ورزشکاران، یادآور شد: کشتی جزو ورزش های اصلی کشور است ولی با کشتی گیران قرارداد خوبی منعقد نمی شود بگونه ای که در این شرایط اقتصادی برخی خانواده ها اوضاع مالی مناسبی ندارند و چنانچه ورزشکار دغدغه فکری داشته باشد و قطعا ناامید و دلسرد خواهند شد.

داریوش حضرتقلی زاده در وزن ۶۱ کیلوگرم چهارم اردیبهشت ماه امسال با قبول شکست ۱۰ بر صفر در مقابل کشتی گیر ژاپنی(نایب قهرمان المپیک) به مقام نایب قهرمانی کشتی آزاد آسیا ۲۰۲۲، اولان باتور رسید.

این ورزشکار پرتلاش شیروانی توانست در سومین دیدار خود حریف را با نتیجه ۷ بر ۵ شکست دهد و به فینال قهرمانی آسیا راه پیدا کند.

داریوش حضرتقلی زاده در حالی که ۱۱ بر چهار در کشتی دوم در مقابل حریف روسی الاصل بحرین عقب بود در نهایت در یک کشتی زیبا حریف را با نتیجه ۱۴ بر ۱۱ شکست داد و به نیمه نهایی رفت.

حریف داریوش در رنکینگ جهانی کشتی، در جای ۱۳ ام دنیا قرار داشت و در کارنامه اش قهرمانی آسیا به چشم می خورد.

کشتی گیر شیروانی تیم ملی توانست در کشتی اول وزن ۶۱ کیلوگرم رقابت های قهرمانی آسیا ۲۰۲۲، نماینده کره جنوبی را با نتیجه ۹ بر ۶ از پیش روی بردارد.

مسابقات کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا روزهای سوم و چهارم اردیبهشت ماه در شهر اولان باتور کشور مغولستان برگزار شد.

سرمربی این مسابقات پژمان درستکار و مربیان مصطفی میرعمادیان، احسان امینی، بهنام احسان پور، اباذر اسلامی بود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره