اخبار برگریده
شنبه, 01 ارديبهشت 1403 08:00

جمعه, 04 آذر 1401 ساعت 17:10

شادی بجنوردی ها بعد از پیروزی غرورآفرین تیم ملی فوتبال

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

برد شیرین و پیروزی غرور آفرین تیم ملی ایران مقابل تیم "ولز" در گروه موسوم به مرگ باعث شد تا عصر جمعه بجنوردی ها به خیابان بیایند و به ابراز شادی و خوشحالی بپردازند.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایرنا، جمع زیادی از جوانان و نوجوانان در هسته مرکزی بجنورد تجمع کرده و با سردادن شعارهای "بچه ها متشکریم" از بازی خوب و پیروزی غرور آفرین فوتبالیست های کشورمان در برابر تیم ملی ولز اظهار شادی کردند.

رانندگان خودروهای عبوری نیز با روشن کردن برف پاکن های خود و بوق های ممتد، شادی خود را نسبت به برد شیرین اعضای تیم ملی کشورمان ابراز کردند.

گرچه خیابان ها و معابر شهری بجنورد از حدود ساعت ۱ عصر برای دیدن بازی تیم فوتبال کشورمان خلوت و سکوت عجیبی در شهر حاکم بود اما این سکوت و انتظار بیش از ۲ ساعته بجنوردی ها با گل پیروزی "روزبه چشمی" و "رامین رضاییان" در دقایق پایانی چنان شکسته شد به گونه ای که مردم از پیر و جوان گرفته تا زن و مرد به سوی خیابان ها، کوچه ها و معابر شهری سرازیر شدند.

بجنوردی ها با پرچم های سه رنگ و شعار ایران، ایران شادی خود را به نمایش گذاشتند. آنان شعارهایی هم در حمایت از بازیکنان و مربیان تیم ملی فوتبال کشورمان سر دادند.

برخی از جوانان نیز پرچم ایران را از درون خودروهای خود بیرون آورده و هلهله شادی سر دادند.

شادی در فضای مجازی

گرچه فعالان شبکه های اجتماعی در طول بازی تیم ملی در برابر "ولز" تلاش کردند تا با تحلیل حرکات بازیکنان دو تیم و قضاوت داوران، مخاطبان خود را با تازه ترین اطلاعات به روز و هیجانی نگه دارند اما با پایان بازی هم، انفجار شادی با ارسال عکس ها و استیکرهای مختلف به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نیز سرایت کرد.

تیم ملی فوتبال ایران با ۲ گل از سد ولز گذشت تا سرانجام یک تیم اروپایی توسط ملی‌پوشان در جام جهانی شکست بخورد.

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی خود امروز (جمعه) در چارچوب دور گروهی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف تیم ملی ولز رفت و موفق شد با ۲گل به برتری رسید و نخستین پیروزی‌اش در این دوره از مسابقات را به ثبت برساند و سه امتیازی شود و شانس خود را برای صعود از این گروه بیشتر کند. ملی‌پوشان همچنین موفق شدند به اولین پیروزی تاریخ ایران مقابل تیم‌های اروپایی در جام جهانی برسد.

این دهمین تقابل ایران و تیم‌های اروپایی بود که به اولین پیروزی ملی‌پوشان منجر شد. ملی‌پوشان از سال ۱۹۷۸ تا به اینجا ۲۰ گل خورده و هفت گل زده را به نام خود ثبت کرده‌اند و نتایج‌شان به این صورت بوده است: هفت باخت ۲ تساوی و یک پیروزی.

شاگردان کارلوس کی‌روش پیش از این اولین بازی در جام جهانی ۲۰۲۲ را با باخت پرگل ۶ بر ۲ برابر انگلیس آغاز کردند که ضعیف‌ترین شروع ممکن در تاریخ این رقابت‌ها برای ایران بود.

ایران در جام جهانی ۱۹۷۸ با هدایت حشمت مهاجرانی به مصاف هلند و اسکاتلند رفت. بازی اول سه بر صفر شد و جدال با ارتش تارتان‌ها به نتیجه‌ی مساوی یک بر یک انجامید. ۲۰ سال بعد نوبت به یوگوسلاوی و آلمان رسید؛ ۲ شکست یک بر صفر و ۲-۰ هم نتیجه‌ی کار تیم تحت هدایت جلال طالبی بود.

در سال ۲۰۰۶ شاگردان برانکو ایوانکوویچ تنها با یک تیم اروپایی مقابله کردند. در آن دیدار تیم ملی با ۲ گل دکو و رونالدو برابر پرتغال شکست را قبول کرد. هشت سال گذشت تا ایران به جام جهانی برزیل رسید. باخت سه بر یک مقابل بوسنی و هرزگووین عاقبت کار ملی‌پوشان در آن مسابقه بود.

در جام جهانی ۲۰۱۸ یک مرتبه‌ی دیگر تیم ملی ایران با ۲ تیم اروپایی هم‌گروه شد. شاگردانم مستر CQ در هفته‌ی دوم با گل دیگو کاستا به اسپانیا باختند و در ادامه مقابل پرتغال به تساوی یک بر یک دست یافتند. گل زیبای کوارشما به وسیله‌ی کریم انصاری‌فرد پاسخ داده شد. یوزها بعد از پنج باخت متوالی، به یک تساوی رسیدند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره