اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 14:56

پنج شنبه, 18 اسفند 1401 ساعت 10:03

طی 4 سال آینده ؛۱۶ میلیون نهال در خراسان شمالی کاشته می شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: کاشت ۱۶ میلیون اصله نهال در عرصه های منابع طبیعی این استان آغاز و در چهار سال عملیاتی خواهد شد.

به گزارش نسیم امروز، مهدی رشیدی در آیین طرح ملی "کاشت یک میلیارد درخت" که با حضور معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در بجنورد برگزار شد اظهار کرد: سهم خراسان شمالی سالانه چهار میلیون در قالب طرح ملی "کاشت یک میلیارد درخت" است که با همکاری سازمان‌ها، تشکل‌های مردمی و صنایع آغاز شده است.

وی افزود: ۴۳۳ هزار هکتار جنگل در این استان وجود دارد که باید تلاش کنیم تا عرصه های جنگلی بیش از این ظرفیت افزایش یابد.

رشیدی تصریح کرد: براساس آخرین آمارها فرسایش خاک در استان بین سه تا پنج برابر سطح کشور است که کاشت درخت در عرصه های منابع طبیعی می تواند نقش موثری در کاهش فرسایش خاک داشته باشد.

معاون استاندار خراسان شمالی گفت: وضعیت آب های زیر زمینی خراسان شمالی نیز مطلوب نیست و براساس اعلام دستگاه های مربوطه سالانه حدود ۷۰ میلیون متر مکعب آب زیرزمینی را از دست می‌دهیم.

پویش "کاشت یک میلیارد درخت" از ۱۵ اسفندماه سالجاری در سراسر کشور آغاز شده است؛ این پویش یک طرح چهارساله است که در جریان آن سالانه ۲۵۰ میلیون نهال تولید و با همکاری مردم در نقاط مورد نظر کاشته می شود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره