اخبار برگریده
شنبه, 01 ارديبهشت 1403 04:10

پنج شنبه, 18 اسفند 1401 ساعت 09:55

تاکید استاندار بر نهادینه شدن فرهنگ درختکاری

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

 استاندار خراسان شمالی گفت: سنت حسنه درختکاری برای حفظ زیست بوم باید با بهره گیری از ظرفیت های دستگاه های فرهنگی و اطلاع رسانی نهادینه شود.

به گزارش نسیم امروز، محمدرضا حسین نژاد در دیدار معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، اظهار کرد: در این میان اصحاب فرهنگ، رسانه ها و مراکز آموزشی نقش ویژه ای در ترویج و توسعه فرهنگ درختکاری دارند.

وی افزود: تشکل های مردم نهاد حوزه زیست محیطی نیز می توانند اهمیت کاشت درخت را برای مردم تبیین و آنها را نسبت به احیای این فرهنگ تشویق کنند.

حسین نژاد گفت: متاسفانه این روزها به جای آنکه تولید کننده فضای سبز باشیم، مصرف کننده شده ایم در حالی که با برنامه‌ریزی بهتر نسبت به گذشته می توانیم شاهد اعتلای فضای سبز استان باشیم و از نعمت فضای سبز برخوردار شویم.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با تاکید بر مشارکت مردم در درختکاری، خاطرنشان کرد: روز درختکاری بهانه ‌ای است برای این که ما به محیط زیست احترام گذشته و آن را احیاء کنیم و یا حداقل آن را با دقت بیشتری نگه داری کنیم و امید است که با تلاش در این جهت، حتی با کاشتن یک نهال کوچک، کشوری زیبا و آباد را برای خویش مهیا کنیم.

وی افزود: در واقع انسان ها وقتی درختی را با دستان خود می کارند و برای حفظ آن تلاش می کنند سبب می شود تا آنان برای جنگل ها هم اهمیت بیشتری قایل شوند.

حسین نژاد با اشاره به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، خاطرنشان کرد: تخریب پوشش گیاهی، زیست انسان را به مخاطره می‌اندازد بنابراین باید همه باهم در تحقق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تلاش کنیم.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره