اخبار برگریده
جمعه, 31 فروردين 1403 13:00

پنج شنبه, 22 دی 1401 ساعت 09:45

ارائه حدود ۲ هزار خدمت حقوقی رایگان به مددجویان

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: این نهاد حمایتی در ۹ ماهه امسال هزار و ۸۵۷ مورد خدمات حقوقی رایگان به ۶۲۳ مددجو ارایه کرد.

به گزارش نسیم امروز، به نقل از ایرنا، مجید الهی راد اظهارکرد: این میزان خدمات حقوقی رایگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۱ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی افزود: این خدمات شامل ۱۸۳ مورد تنظیم دادخواست، ۳۱ مورد تنظیم شکوائیه، ۱۹۷ مورد تنظیم لایحه دفاعیه،۱۷۰ مورد معرفی به دفتر الکترونیک قضایی و مورد ۲۱۲ خدمات میز خدمت است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: این نهاد در مدت مشابه سال گذشته نیز هزار و ۲۳ مورد خدمت حقوقی به ۴۵۸ نفر از مددجویان ارائه کرده بود.

الهی راد تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) براساس اساسنامه ابلاغی مقام معظم رهبری اقدام به ارایه خدمات حقوقی و قضایی به مددجویان تحت پوشش این کمیته کرده و زمینه‌سازی موثری نیز جهت ارایه این خدمات انجام شده است.

وی ادامه داد: بخشی از مباحث توسط مجلس شورای اسلامی به قانون تبدیل شده و معافیت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد از پرداخت هزینه‌های دادرسی، هماهنگی با مراکز ارایه‌دهنده خدمات حقوقی از جمله قوه قضاییه کشور، مراکز مستقل این حوزه، کانون وکلای دادگستری و مراکز وکلای قوه قضاییه را به دنبال داشته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی عنوان کرد: مددجویان تحت حمایت این نهاد در صورت وجود دعاوی قضایی و مشکلات حقوقی، به کانون وکلا و یا مرکز مشاوران قوه قضائیه معرفی می‌شوند تا روند پیگیری و حل مسئله به‌صورت قانونی و حقوقی انجام شود.

الهی راد افزود: اکنون ۱۲ وکیل نیکوکار با این نهاد همکاری دارند که در طی سال به مددجویان خدمت می‌کنند و این وکلا علاوه بر پاسخگویی به مددجویان، پرونده‌های قضایی آن‌ها را پذیرفته و تا حصول نتیجه پیگیری می کنند.

استان خراسان شمالی با جمعیت بیش از یک میلیون نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.


Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره