اخبار برگریده
پنج شنبه, 09 فروردين 1403 18:46

یکشنبه, 11 دی 1401 ساعت 10:57

دستگیری 330 متخلف محیط زیست در خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: در 9 ماهه نخست امسال 330 متخلف محیط زیست در این استان دستگیر شدند.

به گزارش نسیم امروز، رضا شکاریان اظهار کرد: ۲۸۶ تخلف در ۹ ماهه امسال توسط یگان حفاظت محیط زیست کشف شد و ۳۳۱ نفر در این خصوص دستگیر و به مقامات قضایی این استان معرفی شدند.

وی افزود: این جرایم شامل شکار و صید غیر مجاز، نگهداری و خرید و فروش غیر مجاز گونه های حیات وحش، تخریب اراضی ملی و تعلیف غیر مجاز دام در مناطق حفاظت شده است.

شکاریان تصریح کرد: میزان ضرر و زیان این تخلفات بیش از ۱۵ میلیارد و ۷۳۱ میلیون ریال است که از این میزان بیش از چهار میلیارد و ۴۴۹ میلیون ریال وصول شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی افزود: در این مدت با ۳۱ مورد شروع به شکار، یک مورد صید غیرمجاز آبزیان، ۱۰۳ قطعه شکار غیرمجاز پرندگان، ۴۵ راس شکار غیرمجاز پستانداران، ۱۳۷ قطعه زنده گیری پرندگان و یک مورد زنده گیری پستانداران برخورد شد.

وی با بیان اینکه امسال ۱۴ قبضه سلاح غیرمجاز و ۳۶ قبضه سلاح شکاری مجاز کشف و ضبط شده است با ابراز نگرانی از وجود سلاح در دست شکارچیان، گفت: در مدت مشابه پارسال ۱۷ قبضه سلاح غیرمجاز و ۳۷ قبضه سلاح شکاری مجاز کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی اظهار کرد: همچنین در این مدت ۲۴۱ مورد ادوات و وسایل از متخلفان زیست محیطی استان کشف شد.

برخورد با ۱۹۰ مورد تعلیف غیرمجاز

وی در ادامه افزود: ۹ ماهه امسال با ۱۵۸ مورد تعلیف غیرمجاز در مناطق تحت مدیریت این اداره کل برخورد شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافت.

به گفته شکاریان؛ در مدت مشابه پارسال ۲۲۸ مورد تعلیف غیرمجاز در مناطق تحت مدیریت استان از جمله مناطق قرخود، میاندشت، گلول و سالوک و ساریگل برخورد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی ادامه داد: خشکسالی و کاهش بارندگی ها سبب کاهش میزان تولید علوفه در عرصه های طبیعی استان شده و دامداران به مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست سوق داده شدند.

در خراسان شمالی ۶۵ گونه پستاندار از ۱۹۷ گونه موجود در کشور زیست دارد و ۱۴۱ گونه پرنده از ۵۳۲ گونه موجود در کشور، ۶۸ خزنده از ۲۲۸ گونه موجود کشور، چهار گونه خزنده دوزیست از ۲۰ گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع ۱۶۰ گونه آبزی موجود در کشور زیست می کنند که برخی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، کبک دری و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را که محل زیست پلنگ ها می باشد، با گستره ۱۹۷ هزار هکتار مدیریت می کند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره