اخبار برگریده
سه شنبه, 04 ارديبهشت 1403 18:48

پنج شنبه, 18 شهریور 1400 ساعت 09:33

دستگیری 8 صیاد پرندگان شکاری در خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

بجنورد-ایرنا- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: هشت صیاد غیربومی پرندگان شکاری در شهرستان های مختلف استان در چند روز گذشته دستگیر شدند.

به گزارش نسیم امروز،  محمدحسین صالحی اظهار داشت: این صیادان متخلف از استان همجوار و یا استان های جنوبی در شهرستان های بجنورد، شیروان و رازوجرگلان حضور یافته و نسبت به صید پرندگان شکاری اقدام کردند.

وی خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه صیادان در قالب ۲ گروه ۲ نفره در منطقه رباط شهرستان شیروان نسبت به صید پرندگان شکاری اقدام کردند که سه نفر از آتان دستگیر شدند و یک نفر از متخلفان متواری شد.

وی افزود: از این متخلفان که از استان مجاور در آمده بودند، ۲ قطعه قمری، سه قطعه کبوتر و ۲ قطعه باقرقره کشف شد.

صالحی با اشاره به اینکه حضور صیادان برای صید پرندگان شکاری در استان افزایش یافته است خاطرنشان کرد: دیروز یک نفر صیاد غیر بومی پرندگان شکاری در حاشیه شهر بجنورد دستگیر شد.

وی افزود: در بجنورد، ۲ شکارچی غیر بومی از استان مجاور برای صید پرندگان شکاری به استان آمده بودند که در عملیات تعقیب و گریز، پس از ایجاد درگیری با نیروهای یگان حفاظت محیط زیست، یکی از آنان به همراه دلیجه و چند عدد کبوتر وحشی متواری و یک نفر دستگیر شد.

صالحی گفت: در بررسی تلفن همراه فرد دستگیر شده تصویر سه بهله بالابان کشف و فرد متخلف برای ادامه سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خاطر نشان کرد: روز سه شنبه همچنین ۲ صیاد غیربومی پرندگان شکاری در شهرستان راز و جرگلان و چند روز پیش هم ۲ صیاد در شیروان دستگیر شدند.

وی افزود: هر ساله در این فصل صیادان پرندگان شکاری جهت زندگیری این پرندگان ارزشمند به استان وارد شده و اقدام به صید آنها می کنند که حذف این پرندگان از چرخه حیات وحش ضربه جبران‌ناپذیری برای طبیعت استان خواهد بود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: متاسفانه برخی از افراد بومی استان هم به صیادان در صید پرندگان شکاری کمک می کنند.

در خراسان شمالی ۶۵ گونه پستاندار از ۱۹۷ گونه موجود در کشور زیست دارد و ۱۴۱ گونه پرنده از ۵۳۲ گونه موجود در کشور، ۶۸ خزنده از ۲۲۸ گونه موجود کشور، چهار گونه خزنده دوزیست از ۲۰ گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع ۱۶۰ گونه آبزی موجود در کشور زیست می کنند که برخی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، کبک دری و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را که محل زیست پلنگ ها می باشد، با گستره ۱۹۴ هزار و ۱۴۱ هکتار مدیریت می کند./ ایرنا

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره