اخبار برگریده
پنج شنبه, 09 فروردين 1403 22:09

جمعه, 26 دی 1399 ساعت 12:26
  • .

توسعه مراکز رشد در شهرستانها رسالت مهم «پارک‌های جامع استانی»

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تشکیل، تقویت و توسعه مراکز رشد و نوآوری در شهرستان‌ها را مهم‌ترین رسالت پارک‌های جامع استانی دانست.

به گزارش نسیم امروز به نقل از وزارت علوم، غلامحسین رحیمی در نشست رؤسای پارک‌های علم و فناوری که در محل پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی برگزار شد، گفت: مهم‌ترین رسالت پارک‌های جامع استانی اهتمام به تشکیل و تقویت و توسعه مراکز رشد و نوآوری در شهرستان‌های مختلف یک استان است. این فرایند می‌تواند به جوانان تحصیل‌کرده شهرستان‌ها کمک شایانی در کسب‌وکارهایشان کند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تصریح کرد: مراکز رشد جوانه‌هایی هستند که از دل آنها مهم‌ترین شرکت‌های فناوری کشور بیرون می‌آید.

وی در ادامه با اشاره به اثر اجتماعی پارک‌های علم و فناوری افزود: یکی از پرسش‌های اساسی این است که اثر اجتماعی پارک‌ها چیست؟ اگر ما بگوییم که پارک‌های علم و فناوری، نهادهایی هستند که میزبان تعدادی شرکت هستند، اصلاً مزیت بزرگی محسوب نمی‌شود. امروزه نزدیک به یک‌سوم شرکت‌های دانش‌بنیان ما در پارک‌ها مستقر هستند که این عدد بزرگی نیست.

رحیمی درباره اثربخشی پارک‌های علم و فناوری خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم اثربخشی پارک‌های علم و فناوری را ببینیم، باید بپرسیم چقدر توانستند شرکت‌هایی که در بطن خود پرورش داده‌اند را تحویل جامعه دهند، یعنی چند شرکت در استان به اصطلاح دانش‌آموخته این پارک‌ها هستند

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تشکیل، تقویت و توسعه مراکز رشد و نوآوری در شهرستان‌ها را مهم‌ترین رسالت پارک‌های جامع استانی دانست و افزود: پارک‌های علم و فناوری در سراسر کشور یکسان توسعه پیدا نکرده‌اند و رویدادهای فناورانه نامتوازن است و تقریباً برابر نیست.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در پایان افزود: خوشبختانه برخی از پارک‌های علم و فناوری شهرستان‌ها توجه زیادی به حوزه فرهنگ و هنر دارند و پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی هم به‌طور ویژه در این حوزه فعالیت می‌کند که بستری بسیار پول‌ساز است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.





یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره