چهارشنبه, 09 فروردين 1396 07:52

پنج شنبه, 21 بهمن 1395 ساعت 10:33
  • .

تقویت سلامت قلب با پله نوردی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مطالعه اخیر محققان نشان می دهد بالارفتن از پله ها سلامت قلب را تقویت می کند.

به گزارش نسیم امروز به نقل از مهر، دکتر مارتین گیبالا، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه مک مستر کانادا، به بررسی این موضوع پرداخت که چگونه ورزشکاران می توانند بیشترین بهره را از تمارین ورزشی شان ببرند.

تیم تحقیق دریافت هفته ای ۳۰ دقیقه بالارفتن از پله ها می تواند به اندازه دوچرخه سواری برای مدت زمان مشابه برای سلامت قلب مفید باشد. این مطالعه شامل ۳۱ زن سالم، اما بی تحرک، بود که تنها ۱۰ دقیقه در روز به مدت ۳ بار در هفته و در طول شش هفته ورزش بالارفتن از پله ها را انجام دادند.

در اولین تست، شرکت کنندگان در جلسات ۲۰ ثانیه ای از پله ها بدون وقفه بالا رفتند. سپس نتایج آن با شرکت کنندگانی که در مدت مشابه رکاب زده بودند مقایسه شد.

در تست دوم، افراد شرکت کننده در فواصل ۶۰ ثانیه ای پله ها را بالا و پایین می رفتند.

محققان دریافتند در هر دو تست بالارفتن از پله ها، آمادگی قلبی عروقی در مدت ۶ هفته به اندازه مدت مشابه تمرین دوچرخه سواری بهبود یافته بود.

بازدید 98 بار
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.




یادداشت ها و مقالات

گزارش تصویری








بامی1

بامی2