اخبار برگریده
پنج شنبه, 09 فروردين 1403 20:39

یکشنبه, 22 اسفند 1400 ساعت 09:42

100 روز با استاندار خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

بهروز اسماعیلی

یک فعال سیاسی در یادداشتی به ارزیابی 100 روزه عملکرد استاندار خراسان شمالی در دولت سیزدهم پرداخته است.

به گزارش نسیم امروز، متن کامل یادداشت بهروز اسماعیلی به این شرح است:

مردم شریف استان خراسان شمالی

با سلام و احترام

امروز 20 اسفند ماه 1400 صدمین روز انتصاب جناب آقاي دکتر محمدرضا حسی ننژاد به عنوان استاندار خراسان شمالی در دولت سیزدهم جمهوري اسلامی ایران به ریاست حجت الاسلام دکتر رئیسی است، به رسم مشهور جامعه نخبگان مدیریت و سیاست، ارزیابی و پایش عملکرد استاندار دربازه زمانی 100 روزه میتواند دریچه اي براي تحلیل و تفسیر عملکرد ایشان با احتمال تقریبی از موفقیت و ناکامی در آینده در پیشبرد ماموریت هاي دولتی و پاسخ به انتظارات مردمی را براي صاحب نظران و به ویژه مردم شریف استان بگشاید.

تحلیل بنده این است، دولت سیزدهم به ریاست جناب آقاي رئیسی با بررسی معضلات و چالش هاي استان ( عقب ماندگی در شاخص هاي توسعه راهها و مواصلات / وضعیت هشدار منابع آب / امکانات درمانی و پزشکی / عقب ماندگی در توسعه کشاورزي به عنوان پیشران اقتصاد استان و ...) و مخصوصا عملکرد استانداران اسبق و با نگاه به ضرورت تحول و تحقق اهداف و برنامه هاي مصوب نظام جمهوري اسلامی ایران و همچنین عمل به شعارهاي دولت منتخب وپاسخ به انتظارات به حق مردم در تعامل با صاحب نظران سیاسی و مدیریتی ملی/ استانی و معیارهاي خود در 10 آذر ماه جناب آقاي دکتر حسین نژاد را به سمت استاندار خراسان شمالی انتخاب نمود.

استاندار خراسان شمالی در طی 4 دهه سابقه تلاش و فعالیت در حوزه هاي مدیریت عمرانی، دانشگاهی، سیاسی و در کسوت نمایندگی مردم شریف شیروان و مدیریت در سطح مدیرکل وزارت کشور و معاونت شهرداري کلان شهر مشهد و ... نتایج قابل قبولی را کسب کرده است.

استاندار خراسان شمالی ضمن بهره بردن از مزیت بومی بودن خود، و تجربه تعامل و همکاري با بسیاري از فعالان و جریانات سیاسی مردمی و مذهبی و ارزشی و مخصوصا مدیران در سطوح (شهرستانی، استانی، ملی) و در یک کلمه شناخت لازم از لایه هاي متعدد مردم و مسئولان، بسیار راحت و سریع فرمان مدیریت استان را به دست گرفت، به تعبیري دیگر بومی بودن براي ایشان به ضعف تبدیل نشد!

استاندار خراسان شمالی با ایجاد مسیر ارتباط دو طرفه و شفاف براي کلیه جریانات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و ... و همچنین مدیران و فعالان بخش هاي اقتصادي، صنعتی، عمرانی و ... نسبت به هم افزایی دانسته هاي و بهره مندي از نظرات و تجربیات این فعالان در مسیر افزایش اثربخشی مدیریت و کاهش انحراف تصمیم گیري خود نموده است.

استاندار خراسان شمالی با ایجاد محیط آرام و زمینه سازي براي همکاري در بین مدیران و کارکنان ستاد استانداري، ضمن جلب اعتماد کارکنان و مدیران استانداري ، نسبت به افزایش انگیزه خدمت و جلوگیري از چالش هاي سیاسی و مدیریتی در مرکز مدیریت خود، وقت و انرژي بیشتري براي پرداختن به سایر امور اولویت دار استانی و ملی ایجاد نموده است.

استاندار خراسان شمالی به منظور پاسخگویی فوري به توقع مردم پس از انتخابات ریاست جمهوري براي تغییر فرمانداران دولت قبل در شهرستان ها، در اولین گام از آرایش مدیران سیاسی دولت سیزدهم در رده فرمانداران،با استفاده از تجربه نمایندگی خود در مجلس هشتم، ضمن تعامل با نمایندگان محترم مجلس و جریانات سیاسی حامی دولت و بهره مندي از مشورتهاي لازم با جایگاههاي تعیین کننده و تاثیرگذار و با رعایت شرایط احراز لازم و مدنظر وزارت کشور از نسبت به تغییر 7 فرماندار شهرستان هاي مختلف استان نموده است.

استاندار خراسان شمالی ضمن پرهیز از شتاب زدگی در تغییرات مدیریتی، با بهره مندي از مشورت صاحب نظران مطرح استانی و کشوري و با بررسی دقیق و شناخت لازم از ماموریت و وظایف دستگاه ها و فرایندها و چالش هاي موجود و بررسی عملکرد مدیران، مخصوصا بازگذاشتن دریچه همکاري براي مدیران باانگیزه، نسبت به تغییر مدیران ادارات کل مهمی مانند آموزش و پرورش، جهادکشاورزي، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ... با رعایت شاخص هاي لازم و مد نظر دولت ومردم اقدام نموده است.

حالیا به نظر میرسد، شروع خوب جناب آقاي حسین نژاد استاندار خراسان شمالی در مدیریت استان نویدبخش موفقیت ایشان در مدیریت استان خراسان شمالی باشد، لذا در ادامه نیاز دارد، ضمن تسریع در تعیین تکلیف معاونت هاي استانداري به منظور پیگیري و نظارت بر اجراي برنامه ها و تحقق اهداف دولت و ایجاد هماهنگی لازم در حوزه هاي مدیریتی استان، با راه اندازي "مرکز رصد و پایش" عملکرد مدیران و شاخص هاي عملیاتی و کلان مدیریت استان، نسبت به بهبود وضعیت استان تدابیر لازم را لحاظ نماید .

و نکته آخر،ضروري است که استاندار خراسان شمالی با استفاده از سیستمهاي اطلاع رسانی یکپارچه و اثربخش، امیدواري مردم را به تحقق شعارها و برنامه هاي دولت جناب آقاي رئیسی افزایش داده، نسبت به استفاده از بازخوردهاي احتمالی، اهتمام حداکثري را مدنظر قرار دهد، انشاﷲ

آخرین ویرایش در یکشنبه, 22 اسفند 1400 ساعت 09:42
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره