اخبار برگریده
پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 05:24

سه شنبه, 11 آبان 1400 ساعت 08:15

انتصاب استاندار بومی در تراز ملی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

دکتر ابراهیم محمدی

...اگر نخبگان خراسان شمالی مصمم به عبور از وضعیت عقب ماندگی در حوزه های زیر ساختی وبهبود وارتقای ظرفیت های بالقوه استان هستند که تردیدی دران نیست باید ضمن شناسایی و پیشنهاد یک چهره بومی در تراز ملی؛ تلاشها و حمایت های لازم را برای ماندگاری در یک دوره هشت ساله بنمایند.

تجربه استانداران غیر بومی ؛ باوجود تلاش و زحمات قابل تقدیر ؛ به لحاظ دیر آشنایی با ظرفیت و فرصت ها و ناآشنایی بامنابع سرشار انسانی ومهمتر از همه، فرصت های کوتاه ‌وتغییرات پی درپی، تجربه تلخ و عبرت امیزی بدست داده است که حاصلی جز ناکامی در رسیدن به حداقل ها در شاخص‌های توسعه و پیشرفت در میانگین کشوری حتی در مقایسه با استانهای همگن نداشته است.

باید نخبگان وبخصوص نمایندگان پارلمانی فارغ از گرایش ، سلیقه وسهم خواهی های سیاسی تمام اراده وهمت خویش را متمرکز در حمایت و هم افزایی از استاندار جدید بنمایند .

تغییرات پی در پی استانداران در بهترین حالت و میانگین ماندگاری سالی یک استاندار است ! این ،هم برای نخبگان استان نا خوشایند است و هم با کرامت ،شخصیت وتجربه مدیران باانگیزه ناساگار ! و مهمتر اینکه استان را در مدیریت هدفمند وکارامد ناکام می کند.

استانی در قامت خراسان شمالی که از ظرفیت های گسترده توریست مذهبی و گردشگری وتنوع اقلیمی وقومیتی و صنایع مادر وتبدیلی و مزیت های هم مرزی طولانی با ترکمنستان برخوردار است؛ نیازمند استانداری بومی وپایدار است که ضمن توان مدیریت از دانش میدانی قوی برخوردار باشد

لازم است نخبگان استان فارغ از قومیت ومناسبات گویشی و منطقه ای درون استانی؛ استاندار را از خود وبرای استان خود انگاشته واز هیچ‌ مشاورت وحمایتی دریغ نورزند

دوباره سخن نخست را تکرار وتاکید می کنم که: راه نجات استان از وضعیت فعلی انتخاب استاندار بومی وملی و حمایت و پشتیبانی ازان برای دو دوره چهارساله است ونیز اینکه استاندار هم ضمن حفظ عدالت و شایسته محوری سودای وکالت و وزارت نداشته وسرپیمان خود برای خدمت به هم استانی های خود باشد!

زمزمه انتصاب یک استاندار بومی در تراز ملی برای خراسان شمالی امید بخش ونشاط آفرین است.

آخرین ویرایش در سه شنبه, 11 آبان 1400 ساعت 08:15
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره