اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 15:20

سه شنبه, 28 بهمن 1399 ساعت 09:13
  • .

کارگاه آموزشی «راه اندازی کمپین های اطلاع رسانی و رسانه ای» در بجنورد برگزار شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

کارگاه آموزشی با محوریت «راه اندازی کمپین های اطلاع رسانی و رسانه ای» به همت دبیرخانه پویش فضای مجازی و خانواده و با حضور فعالان رسانه ای در بجنورد برگزار شد.

به گزارش نسیم امروز، کارگاه آموزشی «راه اندازی کمپین های اطلاع رسانی و رسانه ای» در ذیل برنامه های پویش استانی تولید محتوا با موضوع «فضای مجازی و خانواده» عصر امروز دوشنبه (27 بهمن ماه) با تدریس دکتر «علیرضا کتابدار» از اساتید دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور خبرنگاران، فعالان رسانه ای، شبکه های اجتماعی و کانون های آگهی و تبلیغات در محل سالن اجتماعات اداره کل آب منطقه ای خراسان شمالی و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

دکتر «علیرضا کتابدار» در این کارگاه آموزشی به تعریف کمپین پرداخت و با بیان اینکه کمپین در لغت نوعی کارزار است که اعضای آن برای رسیدن به هدف تلاش می کنند، عنوان «پویش» را معادل فارسی کمپین ذکر کرد.

استاد دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از کمپین به عنوان یک فعالیت فراگیر هدفمند نام برد که در یک بازه زمانی مشخص اجرا می شود و تأکید کرد: باید در انتخاب واژه هایی که در کمپین مورد استفاده قرار می گیرد دقت کرد و از مفاهیمی بهره برد که در ذهن مخاطب تعاریف مشترک داشته باشد.

وی کمپین تبلیغاتی را مجموعه ای از فعالیت های تبلیغاتی چندجانبه دانست که قبل از هر چیز، هدف کمپین مشخص شده، مخاطب تعیین شده و با برنامه ریزی دقیق بکوشد پیام مناسب را در دوره زمانی مناسب و با بودجه مناسب برای مخاطب مناسب ارسال کند و تعداد بیشتری از مخاطبان را برای نزدیک تر کردن ارتباط با مالک کمپین، ترغیب کند.

دکتر کتابدار، کمپین تبلیغاتی بدون تعریف معیار عددی مشخص برای سنجش کارایی را بی معنی دانست و تأکید کرد: اهداف تبلیغاتی کمپین باید به وضوح بیان شود.

وی در تبیین تفاوت های برنامه تبلیغاتی با کمپین تبلیغاتی اظهارکرد: کمپین تبلیغاتی مجموعه ای از برنامه های تبلیغاتی همسو، هدفمند، ساختار یافته و گسترده است و می توان گفت هر کمپین شامل یک برنامه تبلیغاتی هم می شود اما هر برنامه تبلیغاتی الزاما یک کمپین تبلیغاتی نیست.

استاد این کارگاه آموزشی در خصوص اصول تبلیغات اثربخش در کمپین تبلیغاتی هم به اصل سادگی، اصل تمایز در تبلیغات، اصل خلاقیت، اصل هم افزایی و اصل رخنه در عمق احساسات مخاطب اشاره کرد.

گفتنی است؛ دبیرخانه پویش استانی تولید محتوا با موضوع «فضای مجازی و خانواده» با توجه به تغییر شیوه های اطلاع رسانی در عصر حاضر و همچنین اهمیت پویش های مجازی در شبکه های اجتماعی و ضرورت آموزش گروه های مرجع اطلاع رسانی، برگزاری کارگاه آموزشی «راه اندازی کمپین های اطلاع رسانی و رسانه ای» را مدنظر قرار داد.

لازم به ذکر است؛ پویش استانی تولید محتوا با موضوع «فضای مجازی و خانواده» در چهار محور «شبکه های اجتماعی و خانواده»، «آموزش مجازی و خانواده»، «سبک زندگی و خانواده» و «کرونا و خانواده» و در قالب های رسانه ای صوت (پادکست)، تصویر (عکس، کاریکاتور، اینفوگراف، پوستر، کلیپ و نماهنگ) و متن نوشت برگزار می شود.

علاقه مندان برای شرکت در این پویش تا 15 اسفندماه سال جاری فرصت دارند نسبت به بارگذاری آثار خود در شبکه های اجتماعی به نشانی Majazi_ khanevade_nkh اقدام و یا جهت دریافت اطلاعات بیشتر به تارنمای پویش به آدرس https://khsh.farhang.gov.ir/ مراجعه کنند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره