اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 07:06

سه شنبه, 07 مرداد 1399 ساعت 09:15
  • .

آخرین فرصت درخواست تسهیلات کرونایی اصحاب فرهنگ خراسان شمالی اعلام شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: شاغلان مراکز فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان می‌توانند تا ۱۵ مردادماه با مراجعه به سامانه اینترنتی کارا برای دریافت تسهیلات کرونایی اقدام کنند.

به گزارش گروه دریافت نسیم امروز، حسین فرخنده با اشاره به مهلت تمدید شده ثبت نام، اظهار داشت: صاحبان کسب و کارهای فرهنگی، هنری و رسانه ای، اعم از بیمه شده و یا بیمه نشده، که تاکنون موفق به ثبت تقاضای دریافت تسهیلات کرونایی در سامانه کارا نشده اند با مراجعه به سامانه کارا به نشانی https://kara.mcls.gov.ir ثبت نام و از تسهیلات در نظر گرفته شده بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه تسهیلات مزبور ۲۴ ماهه و با نرخ سود ۱۲ درصد خواهد بود، افزود: این تسهیلات در سه سقف ۱۶۰ میلیون ریالی برای کارفرمایان دارای کد کارگاه، ۸۰ میلیون ریالی برای کارفرمایان خویش‌فرما و ۶۰ میلیون ریالی برای آزادکاران فاقد بیمه منظور می شود.

فرخنده در خصوص نحوه وثیقه سپاری به بانک ها برای این دریافت این تسهیلات نیز گفت: تا سقف ۱۶۰ میلیون ریال تنها سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک نیاز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تاکید کرد: بر اساس اعلام رسمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صاحبان کسب و کارهای فرهنگیِ متقاضی دریافت تسهیلات دولتی تنها تا ۱۵ مردادماه برای ثبت نام در سامانه کارا فرصت دارند و این فرصت تمدید نخواهد شد.

۷۹ رسته از فعالان زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشمول طرح دریافت تسهیلات کرونا می شوند.

بر اساس اعلام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شیوع ویروس کرونا، تنها در ماه های اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹، با تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری، بیش از ۲۴۰ میلیارد ریال زیان به بخش فرهنگ و هنر این استان وارد کرده بود که بدون شک این خسارت تاکنون افزایش یافته است اما اداره یاد شده آنرا به‌روزرسانی نکرده است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره