اخبار برگریده
پنج شنبه, 09 فروردين 1403 23:38

شنبه, 07 تیر 1399 ساعت 10:29
  • .

لزوم توسعه فرهنگ کرامت گستری و کرامت شناسی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، توجه به فرهنگ کرامت گستری و کرامت شناسی را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش نسیم امروز، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در جلسه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت این استان که با حضور اعضا در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، به اهمیت ایام مبارک و فرخنده میلاد حضرت امام رضا (علیه السلام) و خواهر بزرگوار ایشان حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) اشاره کرد و گفت: جریان کرامت از ابتدای تاریخ انبیاء و نیز ائمه علیهم السلام بروز و ظهور داشته که خود هم آغاز، هم انجام و هم ختم همه برنامه است.

وی افزود: انبیاء الهی با کرامت گستری و ارزش آفرینی، رسالت و جریان سازی خود را آغاز کردند و با توسعه این مهم آن را تسری و ختم کردند.

امام جمعه بجنورد، با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران برای مناسبت های ارزشمند، نامگذاری های خوبی شکل گرفت، دهه کرامت را یکی از آن ایام تأثیرگذار با نامگذاری درست معرفی کرد و افزود: امروز هر چه داریم از خانواده اهل بیت علیهم السلام است و این انقلاب اسلامی از کرامت گستری ائمه اطهار علیهم السلام جریان یافته است.

«آیت الله یعقوبی»، در ادامه مطالب فوق با اشاره به توسعه فرهنگ کرامت در این کشور و تصریح این نکته که ملت ما با کرامت و همدلی دینی آبروی کرونا را برد، مبارزه با بیماری کووید 19 و همت جمعی مردم در رزمایش مواسات و همدلی و نیز کمک های مؤمنانه را مورد توجه قرار داد و آن را مصداق بارز تأسی از کرامت خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام دانست.

وی در خاتمه همچنین به شرایط و محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا نیز پرداخت و افزود: فرهنگ کرامت گستری و کرامت شناسی به ویژه در فضای مجازی بیشتر کار شود و جمع ها و محافل حقیقی نیز با حفظ پروتکل های بهداشتی در این راستا گام بردارند.

وی با تصریح این مطلب که در مجامع و برنامه های دینی که تاکنون برگزار شده همچون برگزاری نماز عید سعید فطر برنامه های لیالی قدر و اقامه نماز جمعه؛ شعور مذهبی با شئون بهداشتی عجین بوده است از دست اندرکاران و ناظران بر بهداشت عمومی، تعیین حد و حدودهای اجتماعی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در محافل عمومی را با رعایت عدالت فرهنگی و نظارت بر کل جامعه خواستار شد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره