اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 01:45

شنبه, 17 مهر 1400 ساعت 12:08

شناسایی 3500 بیمار سرطانی در خراسان شمالی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رییس انجمن حمایت از بیماران سرطانی عطوفت خراسان شمالی گفت: بر اساس آمارهای دانشگاه علوم پزشکی استان تاکنون سه هزار و ۴۵۹ بیمار سرطانی شناسایی شده است.

به گزارش نسیم امروز، سیدحمید حریری اظهار داشت: از این تعداد ۷۰۰ بیمار مددجوی کمیته امداد امام خمینی(ره) و ۱۳۰ نفر هم مددجوی بهزیستی هستند و مابقی بیماران از سوی خیران کمک می‌شوند.

وی افزود: این انجمن روزانه ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال برای خرید داروهای مورد نیاز بیماران هزینه می‌کند این درحالی است که هزینه های پاراکلینیک این بیماران رقم بالایی تشکیل می‌دهد که نیازمند کمک های بیشتر از سوی خیران است.

رییس انجمن حمایت از بیماران سرطانی عطوفت خراسان شمالی از افزایش آمار بیماران سرطانی در استان ابراز نگرانی کرد و گفت: این امر نیاز به بررسی کارشناسی دارد.

پیشتر معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفته بود: ۴۴ درصد مجموع بیماران سرطانی استان زن هستند که بیماری بیشتر آنها در زمنیه سرطان سینه، پوست، مری و کلیه است.

به گفته دکتر قاسم بیانی سرطان معده، پوست، مثانه و مری را نیز شایع ترین سرطان ها در بین مردان استان دانست و گفته بود: یک هزار و ۵۰۰ بیمار سرطانی این استان از خدمات دانشگاه علوم پزشکی استان از قبیل تخفیفات حواله دارویی بهره مند می شوند.

وی افزوده بود: این در حالی است که بیماران بسیاری نیز از خدمات سایر بخش ها از قبیل انجمن حمایت از بیماران سرطانی و دیگر موسسات خیریه استفاده می کنند و بسیاری نیز برای درمان به شهرهای همجوار می روند که همین امر باعث شده آمار دقیقی از مجموع بیماران مبتلا به سرطان در استان نداشته باشیم.

خراسان شمالی روی کمربند سرطان قرار دارد که از شمال ایران و از استان هایی همچون گلستان آغاز شده و تا شمال چین ادامه دارد و به همین دلیل آمار برخی از سرطان ها از جمله سرطان دستگاه گوارش در آن از میانگین کشور بیشتر است و روند افزایشی دارد. / ایرنا

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره