اخبار برگریده
پنج شنبه, 09 فروردين 1403 15:14

دوشنبه, 26 آبان 1399 ساعت 10:48
  • .

روحانی تعطيلی فراگير اعلام كرد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

روحانی تعطيلی فراگير اعلام كرد

در جلسه روز یکشنبه هیات وزیران که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، سیاست های جدید دولت برای پیشگیری و مقابله با کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش نسیم امروز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهور در این جلسه ضمن صدور دستورات لازم به دستگاه های اجرایی، اظهارداشت: امروز وظیفه اصلی دولت حفظ سلامت مردم و مهار ویروس کروناست. به همین منظور و با توجه به گسترش بیماری، افزایش ابتلا و مرگ و میر و فشار سنگین به بخش بهداشت و درمان، دولت ناچار است مطابق نظر کارشناسان، سیاست ها و محدودیت های جدیدی مقرر کند و با تعطیلی فراگیر، مانع پیشروی این ویروس مخرب شود.

روحانی در ادامه، دستور داد نحوه کمک مالی و معیشتی به اقشار آسیب پذیر بررسی و به دولت گزارش شود.

وی همچنین از مردم خواست برای تحقق اهداف طرح و تأمین سلامت خود، همکاری لازم را مبذول نمایند.

لازم به ذکر است این طرح دارای ابعاد گسترده ای نظیر تست سریع، تست فراگیر، غربالگری و نظارت بر قرنطینه می باشد و محدود به تعطیلی کشور نیست لذا رئیس جمهور به وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کشور دستور داد ابعاد وسیع این طرح بهداشتی – درمانی را برای مردم تشریح کنند.

روحانی در پایان خاطرنشان کرد: دولت همواره آماده پذیرش نظر کارشناسان است.

در ادامه جلسه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی مورد بررسی و تصویب هیئت وزیران قرار گرفت.

اختصاص اعتبار برای اجرای پروژه های آبرسانی به روستاهای شهرستان فاروج

با تصویب هیات وزیران، مبلغ ۱۰ میلیارد ریال اعتبار به صورت تملک دارایی های سرمایه ای، برای اجرای پروژه های آبرسانی به روستاهای شهرستان فاروج در استان خراسان شمالی اختصاص یافت.

همچنین وزارت کشور و سازمان مدیریت بحران کشور موظف شدند ضمن نظارت فنی و اجرایی بر روند انجام عملیات مذکور، گزارش عملکرد اعتبارات فوق را هر سه ماه به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال نمایند.

اصلاح تعرفه مربوط به معاینه جامع چشم پزشکی نوزاد نارس

دولت با توجه به تکلیف قانونی خود مبنی بر بازنگری سالیانه ارزش نسبی و تعیین تعرفه خدمات سلامت برای کلیه ارایه دهندگان خدمات بهداشت، درمان و تشخیص در کشور، با اصلاح شرح خدمت مربوط به معاینه جامع چشم پزشکی نوزاد نارس مندرج در کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت، موافقت کرد.

بر این اساس، معاینه جامع چشم پزشکی نوزاد نارس (ROP) (رتینوپاتی نارس) براساس استاندارد ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و ارزش ضریب ریالی این خدمت در بخش خصوصی ۲۰ درصد بالاتر از ضریب ریالی سایر خدمات مربوط محاسبه می گردد.

پوشش بیمه ای انسولین های قلمی و تعرفه خدمات آزمایشگاهی تشخیص کووید ۱۹

هیات وزیران به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و در راستای تصمیم هفتاد و هشتمین جلسه شورای عالی بیمه سلامت کشور، شرایط پوشش بیمه ای انسولین های قلمی و تعرفه خدمات آزمایشگاهی تشخیص کووید ۱۹ را تعیین کرد.

بر این اساس مصوب شد، انسولین های قلمی لیسپرو (میکس و سریع الاثر) و گلولیزین با فرانشیز ۱۰ درصد تحت پوشش بیمه ای قرار گیرد و قیمت تحت پوشش بیمه پایه براساس قیمت مصوب سازمان غذا و دارو تعیین خواهد شد.

همچنین تعهد بیمه پایه به مدت دو سال از زمان ابلاغ به شرط عدم افزایش قیمت دارو به مدت دو سال و براساس فرآیندهای تعیین سطح تعهدات خواهد بود.

دولت همچنین تعرفه تست گلوبال تشخیص آزمایشگاهی کووید ۱۹ را براساس استانداردهای ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ترتیب برای جزء حرفه ای به ارزش نسبی ۱۵,۴ و برای جزء فنی به ارزش نسبی ۷۱,۰ تعیین کرد.

قیمت کیت تولید داخل نیز به عنوان بخشی از جزء فنی، براساس اعلام رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بطور جداگانه قابل محاسبه و پرداخت خواهد بود.

تعیین تعرفه های خدمات دندانپزشکی برای اجرا در سال ۱۳۹۹

هیات وزیران در ادامه، تعرفه های خدمات دندانپزشکی برای اجرا در سال ۱۳۹۹ تعیین شد.

بر این اساس، ارزش خدمات دندانپزشکی، به تفکیک سه جزء حرفه ای، فنی و مواد و لوازم مصرفی تعیین و سقف ضریب ریالی برای جزء حرفه ای در هر چهار بخش دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی معادل ۲۷۰ هزار ریال، برای جزء فنی در بخش دولتی ۱۲۹۵۰۰ ریال، در بخش های عمومی غیردولتی و خیریه ۲۴۶ هزار ریال و برای بخش خصوصی ۳۳۰ هزار ریال محاسبه می شود.

همچنین سقف ضریب ریالی جزء مواد و لوازم مصرفی در هر چهار بخش دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی ۱۲۹۵۰۰ ریال محاسبه خواهد شد.

براساس این مصوبه، دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت مکلف شد دستورالعمل رسیدگی به اسناد تعرفه های دندانپزشکی را با مشارکت نمایندگان اعضای شورای عالی بیمه سلامت تهیه و همزمان با ابلاغ تعرفه های این تصویب‌نامه ابلاغ نماید.

بسته خدمات دندانپزشکی برای بیمه های پایه به پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تأیید شورای عالی بیمه سلامت و خدمات دندانپزشکی قابل پوشش توسط شرکت های بیمه بازرگانی، توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تعیین و ابلاغ می گردد.

لازم به ذکر است تعرفه های این تصویب نامه از زمان ابلاغ، لازم الاجراست و کلیه مصوبه های تعرفه ای دندانپزشکی و دستورالعمل های سازمان های بیمه گر پایه و تکمیلی، از زمان ابلاغ مصوبه فوق، ملغی می گردد.

تصویب لایحه شوراهای حل اختلاف در دولت

دولت در ادامه، با توجه به اتمام مهلت اجرای آزمایشی قانون شوراهای حل اختلاف و ضرورت دائمی نمودن آن و نیز به منظور ارتقای جایگاه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات و رفع نواقص و خلأهای قانونی موجود، لایحه شوراهای حل اختلاف را به تصویب رساند تا جهت سیر مراحل نهایی، به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.

لایحه مذکور شامل در پنج فصل و (۴۷) ماده، به بررسی ساختار و تشکیلات شوراهای حل اختلاف، حدود صلاحیت شوراها، ترتیب رسیدگی در شورا، ترتیب رسیدگی به تخلفات اعضای شورا و سایر مقررات مربوط می پردازد.

اعلام نظر دولت درخصوص تعدادی از طرح های نمایندگان مجلس

هیات وزیران در ادامه، ضمن اعلام نظر درخصوص تعدادی از طرح های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده خود را برای پیگیری موضوع تعیین کرد.

تعیین هزینه خدمات ثبت نام دریافتی از داوطلبان شرکت در آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور و مرکز آزمون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سال (۱۴۰۰)

هیات وزیران به پیشنهاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به استناد بند (الف) تبصره (۴۹) قانون بودجه سال ۱۳۶۴ کل کشور، هزینه خدمات ثبت نام دریافتی از داوطلبان شرکت در آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور و مرکز آزمون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سال (۱۴۰۰) را تعیین کرد.

گفتنی است، درآمدهای سازمان سنجش آموزش کشور و مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به حساب خزانه واریز و در بخش درآمد بودجه کل کشور منظور و معادل آن از طریق درج در ردیف بودجه هزینه ای در لوایح بودجه سنواتی در اختیار سازمان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار می گیرد.

گزارش وزارت کشور از اقدامات قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا

در ادامه این جلسه دولت، وزارت کشور گزارشی از اقدامات انجام شده در «قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا» به هیات وزیران ارایه داد.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره