اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 04:09

پنج شنبه, 06 شهریور 1399 ساعت 19:04
  • .

آمریکا برای تحریم گسترده ایران با وتو چین و روسیه مواجه خواهد شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

وزیر خارجه آلمان بار دیگر با تاکید بر خواست برلین بر حفظ توافق هسته‌ای ایران، تصریح کرد: ایالات متحده به دنبال تحریم گسترده علیه ایران است که مطمئنا" با وتوی چین و روسیه رو به رو خواهد شد.

به گزارش نسیم امروز به نقل از ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس از برلین، «هایکو ماس» روز پنجشنبه در کنفرانس خبری مشترک با «اشکنازی» همتای اسرائیلی خود در برلین اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا به یک راه‌حل دیپلماتیک برسیم .

او در عین حال تاکید کرد: نگاه آلمان همچنان به برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) با ایران در سال ۲۰۱۵ است که نوید مشوق‌های اقتصادی به این کشور در ازای محدود کردن برنامه هسته ای‌اش ک می دهد.

آسوشیتدپرس نوشت: وزیر خارجه آلمان روز پنجشنبه با همتای اسرائیلی خود برای تلاش در جهت تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران توافق کرد. در حالی که تاکید می‌کند آلمان هنوز توافق برجسته 2015 بین تهران و قدرت‌های جهان را بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی به هسته‌ای این کشور می داند.

رژیم صهیونیستی مخالف این توافق بوده و آمریکا در سال 2018 به طور یک جانبه از آن خارج شد و دیگر کشورهای طرف برجام آلمان ، فرانسه ، انگلیس ، روسیه و چین که برای حیات آن تلاش می‌کنند، را درگیر کرد.

به نوشته آسوشیتدپرس، آلمان و دیگران در زمان حاضر برای یافتن یک حد وسطی که مورد تایید روسیه و چین بوده و از سوی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل وتو نشود، در تلاش هستند.

ماس ادعا کرد: نگرانی‌های خارج از توافق هسته‌ای مانند برنامه موشکی بالستیک ایران، نفوذ در سوریه،‌لبنان و عراق باید برطرف شود. ما می‌خواهیم برجام حفظ تا از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری شود.

او در عین حال گفت: ایران باید رویکرد خود در منطقه را تغییر دهد. ما در مورد ایران ساده‌لوح نیستیم.می‌دانیم که نقش خطرناکی ایفا می‌کند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی هم در این نشست مشترک خبری باردیگر با تکرار ادعاهای واهی خود درباره ایران گفت: برای این که از دستیابی ایران به سامانه‌های پیشرفته تسلیحاتی و گسترش آنها در خاورمیانه جلوگیری شود لازم است که تحریم ها گسترش یابد.

اشکنازی گفت: ما از کشورهای اروپایی و نه فقط آلمان می‌خواهیم که مانع این امر شوند که برای ثبات منطقه مفید نیست.

وزرای خارجه آلمان و اسرائیل همچنین در محل یادبود کنفرانس وانزه ویلایی در جنوب غربی برلین که مقامات ارشد بروکرات(رهبران اس.اس) و نازی‌ها در خصوص هماهنگی برنامه‌های هولوکاست با یکدیگر ملاقات کردند، با هم به گفت و گو پرداختند.

در این پیوند، روزنامه «اسرائیل هیوم» هم نوشت: اشکنازی پس از ورود به آلمان با «فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس جمهور این کشور دیدار و از او به خاطر موضع برلین در خصوص اعلام حزب الله به عنوان سازمان تروریستی چه به عنوان حزب سیاسی و چه حزب نظامی تشکر کرد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی همچنین از رئیس دولت آلمان خواست تا مانع از تمدید نشدن تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران در ماه اکتبر شود.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره