اخبار برگریده
پنج شنبه, 06 ارديبهشت 1403 11:24

پنج شنبه, 25 اسفند 1401 ساعت 19:10
  • .

رونوشت از تخصیص اعتبار برای پروژه تالار فرهنگ و هنر بجنورد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طی ۲ سال آینده شاهد بهره برداری ازپروژه تالار فرهنگ و هنر بجنورد خواهیم بود.

به گزارش نسیم امروز، محمد مهدی اسماعیلی در سفر یک روزه خود به خراسان شمالی با هیئت همراهش در حاشیه بازدید از پروژه مجتمع فرهنگی و هنری دوبرار با ۱۲ هزار متر زیربنا، با اشاره به سفر استانی ریاست جمهوری به خراسان شمالی و طرح اتمام پروژه های ناتمامی که از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردارند، از مجتمع فرهنگی و هنری دوبرار به عنوان یکی از این پروژه ها یاد و تصریح کرد: باید کمک کنیم تا نصف اعتبار مورد نیاز این پروژه تخصیص داده شود تا بتوان کار را جلو برد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه اهتمام خوبی از سوی مدیریت استان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی وجود دارد و تمام تلاش ما نیز این است که حداکثر اعتبار به این پروژه اختصاص پیدا کند تا بتوانیم طی ۲ سال آینده شاهد بهره برداری این مجموعه فاخر باشیم.

اسماعیلی با بیان این که بهره برداری از این پروژه می تواند مرکزیتی را برای فعالیت های فرهنگی و هنری این منطقه ایجاد کند، اظهارداشت: زیرا در خراسان شمالی با مجموعه متنوعی از هنرها و آیین ها رو برو هستیم.

این مقام مسئول با توجه به این که شعار دولت که عدالت فرهنگی است، افزود: بنا داریم به این موارد به عنوان یک فرصت نگاه و مشکلات را برطرف کنیم.

اسماعیلی ادامه داد: دولت و مجلس در بودجه سال آینده نیز نگاه خوبی را به فرهنگ دارند و امیدواریم سال ۱۴۰۲، سال پر رونقی در حوزه فرهنگ و هنر باشد و استان های مهمی هم چون خراسان شمالی که خاستگاه بسیاری از فرهنگ ها و آیین های هنری است، بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مصوبه ای که در مجلس مبنی بر کاربری تجاری بخشیدن به بخشی از مجتمع های فرهنگی تصوب شد ، اشاره کرد که با فعال کردن آن می توان پروژه های فرهنگی را سامان داد.

وحیدی، نماینده مردم شهرستان های بجنورد، گرمه، جاجرم، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به این که در خراسان شمالی، به لحاظ ذخیره های فرهنگی در زمینه های قرآنی، فرهنگی و هنری ظرفیت های خوبی وجود دارد، اظهارداشت: متاسفانه در حوزه زیرساخت های فرهنگی و هنری، خراسان شمالی در زمره فقیرترین استان هاست.

وی با بیان این که اگر چه این پروژه در ردیف پیوست یک قرار دارد اما عدد پیشنهادی دولت سه و نیم میلیارد تومن بود که ما این رقم را به ۵۵ میلیارد تومن در سال جاری رساندیم، تصریح کرد: اگر پروژه به صورت فازبندی پیش رود و استقرار مجموعه های فرهنگی فاز به فاز تعریف شود، می توان بخش عمده ای از کمبود زیرساخت ها را برطرف کرد.

تقی صادقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به این که سال اتمام پروژه سال ۱۴۰۳ و ۲ سال بیشتر زمان برای بهره برداری از پروژه وجود ندارد، با توجه به این که این پروژه مصوبه سفر ریاست جمهوری است خواستار نگاه ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شد تا با تخصیص کامل اعتبار مورد نیاز شاهد بهره برداری این پروژه باشیم.

لازم به ذکر است؛ پروژه مجتمع فرهنگی و هنری بجنورد(دوبرار) از پروژه های مصوب سفر ریاست جمهوری به استان، عملیات اجرایی پروژه سال 1391 با زیربنای 12 هزار متر مربع آغاز و تا کنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که اعتبار هزینه شده برای پروژه تا کنون 25 میلیارد تومان و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری 200 میلیارد تومان که 120 میلیارد تومان مصوب سفر ریاست جمهور در سال 1401 می باشد.

گفتنی است: بازدید از نمایشگاه توانمندی های فرهنگی، هنری، قرآنی و... استان خراسان شمالی در محل سالن ورزشی دانشکده انقلاب اسلامی بجنورد و حضور در آیین افتتاحیه جشنواره موسیقی مقامی در مجتمع فرهنگی و هنری غدیر شهرستان شیروان از برنامه های سفر یک روزه وزیر فرهنگ به خراسان شمالی است، همچنین بازدید از پروژه مجتمع فرهنگی و هنری بجنورد و موزه هنرهای معاصر بجنورد از دیگر برنامه های سفر استانی وزیر فرهنگ به خراسان شمالی است.

آخرین ویرایش در جمعه, 26 اسفند 1401 ساعت 08:48
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره