اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 01:21

چهارشنبه, 02 آذر 1401 ساعت 10:01
  • .

تخصیص 6.8 میلیارد تومانی به فرودگاه بجنورد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیر فرودگاه شهدای بجنورد گفت: ۸۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر رییس جمهور برای فرودگاه بجنورد مصوب شد که از مجموع این میزان اعتبار ۶ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان تخصیص یافت.

به گزارش نسیم امروز، محمدابراهیم قدمگاهی اظهار داشت: ۵۰ میلیارد تومان از مجموع این اعتبار از محل بودجه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و ۳۰ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات ملی توسط سازمان برنامه و بودجه تامین می شود.

وی تصریح کرد: اینک ۶ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان از این اعتبار تخصیص یافت و ۳۰ میلیارد تومان دیگر نیز تا ۱۵ آذرماه جاری محقق می شود.

مدیر فرودگاه شهدای بجنورد گفت: این میزان اعتبار برای محوطه سازی، گسترش عرض جاده، تحکیم دیوار حفاظتی، پارکینگ و سایر موارد هزینه خواهد شد و بسیاری از مشکلات زیرساختی این فرودگاه برطرف می‌شود.

وی تصریح کرد: وزیر کشور در سفر دوم تیرماه سالجاری هیات دولت به استان برای افزایش پروازهای فرودگاه دستوراتی را صادر کرد و این موضوع در حال پیگیری است.

فرودگاه بجنورد با وسعت کنونی ۲۸۶ هکتار در شمالشرق مرکز خراسان شمالی واقع است و این فرودگاه از حدود سال ۱۳۲۷ دارای تاسیسات مختصری بوده و برای اهداف سم پاشی مورد استفاده قرار می گرفت که در سال ۱۳۶۷ این فرودگاه مجددا طراحی شد و در سال ۱۳۷۱ عملیات اجرایی آن آغاز و در سال ۱۳۷۵ به بهره برداری رسید.

فرودگاه بجنورد از زمان بهره برداری تا سال ۱۳۸۴ فرودگاه اقماری فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد محسوب می شد، اما در سال ۱۳۸۵ به عنوان یک فرودگاه مستقل معرفی شد.

اکنون فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی مشغول فعالیت است و دارای یک باند به ابعاد (۴۲۰۰×۴۵ متر) اپرون به ابعاد (۲۴۵×۱۱۸ متر)، تاکسی وی عمود به ابعاد (۲۳×۱۲۰ متر) و ساختمان ترمینال مسافری و همچنین ترمینال جدید است.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی در شمالشرق کشور قرار دارد که فاصله بجنورد مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره