اخبار برگریده
جمعه, 31 فروردين 1403 14:44

سه شنبه, 23 اسفند 1401 ساعت 13:12

احداث بیش از ۱۷ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از ساخت ۱۷ هزار و ۷۴۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف استان خبر داد.

به گزارش نسیم امروز، قاسم قاسمی در نشست خبری ودرجمع خبرنگاران اظهار کرد: ۸۰۰ هکتار زمین برای اجری طرح نهضت ملی مسکن در خراسان شمالی تامین شده است و به غیر از شهرهای شیروان و آشخانه، مشکلی در تامین زمین برای اجرای این طرح وجود ندارد.

این مقام مسئول گفت: در استان ۶۶ هزار و ۷۸۸ نفر با ثبت نام در سامانه متقاضی دریافت مسکن دولتی شدند که از این تعداد، ۲۳ هزار و ۱۸۷ نفر حائز شرایط هستند.

وی خاطرنشان کرد: در شیروان ۸۰ هکتار زمین با توافق با کشاورزان به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت و در آشخانه هم تاکنون ۱۲ هکتار زمین تامین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: سالانه باید ۱۲ هزار واحد مسکونی در طی چهار سال در استان ساخته شود تا نیاز مردم و شهروندان به مسکن پاسخ داده شود، در این زمینه و برای برنامه ریزی بهتر، نیازمند اطلاعاتی از ساخت و ساز در شهرها هستیم اما متاسفانه شهرداری ها در ارائه این آمار همکاری مناسب ندارند.

مدیرکل راه وشهرسازی خراسان شمالی گفت: برای ساخت مسکن دولتی در قالب نهضت ملی مسکن هزار قطعه زمین در بجنورد برای گروه های سه نفره تامین شده است که به متقاضیان واگذار می شود.

این مقام مسئول یاداورشد: تاکنون هفت هزار نفر از متقاضیان نسبت به واریز آورده ۴۰ میلیون تومانی اقدام کردند و در مجموع ۴۷۰ میلیارد تومان آورده اولیه به بانک واریز شده است.

قاسمی به محور بجنورد-جنگل گلستان نیز اشاره کرد و گفت: طول این محور، ۱۵۰ کیلومتر است که ساخت ۴۵ کیلومتر از آن باقی مانده است.

وی گفت: البته از ۴۵ کیلومتر مذکور، ۲۰ کیلومتر ساخته و آماده آسفالت است که سال آینده به بهره برداری می رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه تکمیل جاده بجنورد - جنگل گلستان از اولویت‌های اصلی این مجموعه است، گفت: پیمانکار پروژه ۱۸۰ میلیارد تومان از دولت طلب دارد.

وی با اشاره به اینکه سالانه باید ۱۲ هزار واحد مسکونی در طی چهار سال در استان ساخته شود تا نیاز مردم و شهروندان به مسکن پاسخ داده شود، گفت: در این زمینه و برای برنامه ریزی بهتر، نیازمند اطلاعاتی از ساخت و ساز در شهرها هستیم اما متاسفانه شهرداری ها در ارائه این آمار همکاری مناسب ندارند.

وی درباره نظارت های سازمان نظام مهندسی ساختمان به اجرای پروژه های مسکن دولتی گفت: هیچ پروژه ای بدون نظارت مهندسان اجرا نمی شود و رویکرد ما این است که مشکلات موجود در مسکن مهر که ناشی از نبود این نظارت ها ایجاد شد، در طرح نهضت ملی مسکن تکرار نشود.

وی درباره گلایه شهرداری بجنورد و ادعای اینکه مجموعه الغدیر و گلستان شهر هنوز به شهرداری تحویل داده نشده است گفت: برای ساخت واحدهای مسکونی در این مجموعه ها، پروانه ساخت دریافت شده و شهرداری مکلف به ارائه خدمات است، اینکه این مجموعه های مسکونی هنوز تحویل شهرداری نشده، حرف منطقی نیست زیرا این طرح ها در محدوده خدمات شهری اجرایی شده است.

آخرین ویرایش در چهارشنبه, 24 اسفند 1401 ساعت 07:31
Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره