اخبار برگریده
جمعه, 31 فروردين 1403 12:42

سه شنبه, 31 خرداد 1401 ساعت 14:42

داشتن ساختمان های مقاوم باید تبدیل به مطالبه عمومی شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
  • استاندار خراسان شمالی گفت: داشتن ساختمان های مقاوم و ساخت و سازهای دارای ایمنی بالا باید تبدیل به یک مطالبه عمومی و مردمی شود.

به گزارش نسیم امروز، محمد رضا حسین نژاد در پنجمین همایش ملی زلزله با محوریت مدیریت بحران، دورنمای آینده از نظام مهندسی ساختمان بعنوان یک بازوی قدرتمند در اجرای ساختمان های مقاوم نام برد و افزود : سازمان نظام مهندسی ساختمان باید در کنار وظیفه ذاتی خود سطح آگاهی های مردم را در خصوص تقویت ساختمان ها افزایش و ارتقا دهد.

وی یکی از عوامل اصلی در افزایش سطح آگاهی ها و مشارکت مردم را وجود تبلیغات اجتماعی در رسانه ها ذکر کرد و افزود: متاسفانه رسانه های کشور کمتر به مقوله و مباحث فنی می پردازند در حالیکه موضوع توجه ویژه به مقاوم سازی ساختمان ها باید در سطح جامعه نهادینه شود .

حسین نژاد مقاوم سازی و زیبا سازی را دو رکن جدایی ناپذیر در حوزه ساخت و سازها دانست و گفت : ضروریست مقاوم سازی و توجه به زیبا سازی و معماری شهری با مشارکت و خواسته مردم انجام پذیرد در غیر این صورت با ساختمان هایی غیر ایمن در مقابل بروز زلزله مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه در نماهای سبک جدید چشم نوازی و هارمونی باید اولویت اصلی قرار گیرد، خاطر نشان کرد: سازندگان مصالح جدید با کمک طراحان می توانند خاستگاه مردم را نسبت به زیبایی و معماری تغییر دهند بنابراین تاکید اصلی باید بر روی سبک سازی سازه ها باشد زیرا بیشترین صرفه جویی انرژی را شاهد خواهیم بود .

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره