اخبار برگریده
چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403 10:34

چهارشنبه, 24 اسفند 1401 ساعت 15:42
  • .

مشارکت ۷۰۰ نفر از اعضای جوانان هلال احمر خراسان شمالی در طرح نوروزی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی از فعالیت ۷۰۰ نفر از اعضای جوانان این مجموعه در طرح نوروزی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش نسیم امروز، ابوالفضل محبان در نشست خبری ودرجمع خبرنگاران اظهارداشت: در مجموع ۲۲۴۷ نفر روز مشارکت اعضا در طرح نوروزی هلال احمر استان انجام می شود.

وی افزود: امدادگران این جمعیت امسال به هزار و ۳۵ حادثه دیده در مناطق مختلف استان امدادرسانی کردند که این رقم ۲۶ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی درباره ارائه خدمات درمانی به بیماران گفت: امسال بیش از پنج هزار نفر از این کمک ها به صورت بلاعوض بهره مند شدند که میزان این کمک ها ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

وی افزود: امسال ۶۹۸ نفر به وسیله امدادگران در حادثه ها نجات یافتند که از این تعداد ۶۶۲ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۳۶ نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین امسال ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به ۵۷ نفر از مبتلایان به بیماری صعب العلاج پرداخت شد.

محبان گفت: از ابتدای سال جاری تا بهمن ماه 1401، تعداد هزار و 35 مورد حوادث در استان رخ داده که از این تعداد 700 نفر توسط هلال احمر خراسان شمالی به مراکز درمانی منتقل شدند که 714 مورد آن حوادث جاده‌ای بوده است.

وی یاداورشد:همچنین 10 مورد از این حوادث مربوط به سیلاب و آبگرفتگی، 10 مورد برف و کولاک، دومورد آتش سوزی جنگل ها، 4مورد زلزله، 51 مورد حوادث کوهستان و 65 مورد عملیات رهاسازی بوده است.

وی گفت:از ابتدای سال جاری همچنین تعداد کل فراگیران در حوزه آموزش همگانی مقدماتی و تخصصی مجموعاً بیش از 26 هزار نفر بودند .

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان شمالی هم دراین نشست با بیان اینکه جوانان هلال احمر در پست های سیار در قالب طرح سحاب به مسافران نوروز خدمات رسانی می کنند گفت: طرح سحاب یا همان سفیران حمایت‌های امدادی و بشردوستانه شامل گروه های دوچرخه سوار هستند و در اوج تردد مسافران، خدمات بشر دوستانه ارائه می دهند.

وی گفت: در طرح نوروز امسال ۹۰۰ نفر جوانان جمعیت هلال احمر استان به مسافران نوروزی خدمات می دهند.

پرفند یاداورشد: جوانان این جمعیت در ۹ پست امداد جاده ای استان در قالب طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافران نوروز ۱۴۰۲ خدمات رسانی می‌کنند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: همچنین در این ایام هشت پست فضای دوستدار کودک هم در استان فعال می شود

وی با اشاره به اجرای طرح طرح بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) در نوروز ۱۴۰۲ گفت: با اجرای این طرح با هدف بهبود رفتارهای ترافیکی و نیز شناسایی مناطق پرخطر و اصلاح آنها شاهد کاهش تلفات جاده ای در کشور خواهیم بود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی هم در این نشست با بیان اینکه جمعیت هلال احمر خراسان شمالی هزار و ۴۵۵ نفر امدادگر و نجات گر آموزش دیده دارد گفت: برای خدمات رسانی در طرح نوروز، ۱۸ دستگاه آمبولانس، ۲۴ دستگاه خودروی کمک دار و ۱۴ دستگاه خودروی ست نجات به کار گرفته می شود.

ابراهیم سارمی درباره آمادگی ها برای خدمات رسانی به مسافران نوروز گفت: این نهاد ۲۱ پایگاه ثابت دارد و علاوه بر آن پنج پایگاه ویژه آماده امدادرسانی به مسافران و گردشگران عبوری از استان در حادثه های مختلف است.

وی اظهار کرد: در طرح نوروز ۱۴۰۲، تیم های واکنش سریع، یک تیم آنست، یک تیم امداد هوایی و یک مرکز ۱۱۲ آماده خدمات رسانی هستند.

وی گفت: در این طرح روزانه ۱۰۷ نفر از نجات گران و امدادگران و در مجموع در طول طرح ۲ هزار و ۲۴۷ نفر روز خدمات رسانی پیش بینی شده است.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره