اخبار برگریده
جمعه, 10 فروردين 1403 14:30

چهارشنبه, 08 مرداد 1399 ساعت 09:08
  • .

بهره مندی از تسهیلات ودیعه مسکن فرم «ج» را قرمز نمی کند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: وام ودیعه مسکن به نام مستاجر بوده و مالیاتی برای موجر به همراه ندارد و استفاده از این تسهیلات فرم «ج» را قرمز نمی کند.

به گزارش نسیم امروز، سید عبدالمجید نژادصفوی در خصوص انتشار خبری مبنی بر اینکه با استفاده از تسهیلات ودیعه مسکن، فرم «ج» قرمز خواهد شد، اظهارداشت: این موضوع درست نیست و کسانی که ازاین تسهیلات استفاده می کنند فرم «ج» آن ها قرمز نخواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: یک شرط برای استفاده از این تسهیلات، نداشتن مالکیت است به این شکل طبیعی است مالکی که خانه اش را اجاره داده و در خانه دیگری مستاجر است، مجاز به استفاده از این طرح نخواهد بود و موضوع دیگر در شرایط این طرح، متاهل یا سرپرست خانوار بودن است.

وی با تاکید بر اینکه سابقه پنج سال سکونت و فرم «ج» در شروط طرح تسهیلات ودیعه مسکن وجود ندارد، اظهارداشت: هدف از این طرح کمک ودیعه اجاره برای مستاجرین است که در حد توان بخشی از پولی که لازم دارند، تامین شود، خوشبختانه شرایط خوبی هم ایجاد شد و از نظر میزان پرداختی، مستاجران قدرت پیدا می کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی تصریح کرد: در طرح اقدام ملی تا زمانی که واحد واجدین شرایط آماده شود، شرط و فرض این است که ثبت نام کنندگان این طرح با بررسی های انجام گرفته، مستاجر هستند.

وی افزود: افرادی که در گروه های هدف از جمله کارگران، حقوق بگیران، افراد تحت پوشش، زنان خودسرپرست و دیگر گروه های مدنظر باشند هیچ نگرانی برایشان بابت استفاده از این تسهیلات وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: این موارد، دو مقوله جدا از یکدیگر هستند و استفاده از این تسهیلات ارتباطی با طرح اقدام ملی ندارد و همچنین در این طرح مستاجران ساکن در شهرهای جدید نیز می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

نژادصفوی در خصوص موضوع نگرانی مستاجران بابت اینکه موجرها به واسطه برخی موارد از پذیرفتن پول ودیعه به این شکل سرباززده و بهانه هایی همچون اخذ مالیات و این موارد را مطرح می کنند، گفت: این موضوع هیچ مالیاتی برای موجرها به همراه نخواهد داشت چرا که این وام به اسم مستاجر بوده و این امتیازی است که به مستاجر داده می شود و به هیچ عنوان مالیاتی پرداخت نخواهند کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: این مساله نیازمند اطلاع رسانی بیشتر است چون شرایطی ایجاد شده که واجدین شرایط بتوانند بهترین استفاده را داشته باشند.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.


عناوین روزنامه‌های امروز




یادداشت؛ مقاله

گزارش تصویری









بامی1

بامی2




  • این تابستون برنامه هات جایزه داره